۰

ربودن جوانان سوری توسط نیروهای سوریه دموکراتیک

منابع محلی سوریه از افزایش روند آدم‌ربایی جوانان اهالی "الجزیره" توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با هدف به عضویت درآوردن آنها در صفوف این نیروها خبر دادند.
کد خبر: ۱۹۷۱۱۸
۱۱:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع محلی در سوریه اعلام کردند: شهروندان سوری در راستای محکوم کردن اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک از جمله بازداشت و ربودن شماری از اهالی شهرک "الحصان" واقع در حومه شمالی دیرالزور و بردن آنها به مکانی نامعلوم جهت به عضویت درآوردن اجباری آنها در صفوفشان یا باج‌خواهی در مقابل آزادی‌شان تظاهراتی به راه انداختند.

منابعی در شهر الحسکه اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک در ورودی محله "النشوة الغربیة" واقع در شهر الحسکه موانع و ایست‌های بازرسی ایجاد کردند و ۲۰ جوان را برای خدمت اجباری و به عضویت درآوردن آنها در صفوفشان ربودند.

منابع محلی در رقه نیز از گشت‌زنی نیروهای سوریه دموکراتیک از شهر "الطبقة" واقع در حومه جنوبی رقه تا شهر رقه و حومه آن به عنوان مقدمه‌ای برای یورش به منازل اهالی این شهر خبر دادند و اعلام کردند که پس از گذشت چندین ساعت نیروهای سوریه دموکراتیک شش جوان را در محله "المشلب" واقع در شهر "الطبقة" و سه جوان دیگر را در روستای "رقة سمرا" در حومه شرقی ربودند.

مناطق استقرار نیروهای سوریه دموکراتیک صحنه برگزاری تظاهرات در روستاها و شهرهای حومه‌های الحسکه، دیرالزور و الرقه شده و این تظاهرات‌ها در اعتراض به اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک در این مناطق و افزایش آدم‌ربایی به ویژه ربودن جوانان برگزار می‌شود.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه‌ نسبت به گزارش‌های مربوط به ربودن ده‌ها کودک یتیم و ده‌ها جوان از اردوگاه‌های آوارگان و مناطق شمال شرقی سوریه و به عضویت درآوردن آنها در اردوگاه‌ها و استفاده از آنها در جنگ و درگیری ابراز نگرانی کرد.

این مرکز که مقر آن در ژنو است، در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستند، پیشتر اقدام به بازداشت جوانان عرب در منطقه "الجزیره" سوریه واقع در شرق فرات و منتقل کردن آنها به پایگاه‌های نظامی برای خدمت سربازی اجباری واقع در شرق سوریه از جمله پایگاه "تل بیدر"، "تل عدس" و "فوج الحسکه" کردند.

طبق اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه نیروهای سوریه دموکراتیک طی روزهای اخیر حدود ۲۰۰ کودک را از داخل اردوگاه "الهول" واقع در جنوب شرق "الحسکه" ربودند تا آنها را به عضویت در یکی از پایگاه‌های نظامی وابسته به خود درآورند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: