۰

رشدی ۹۴ درصدی حملات علیه مسلمانان در آمریکا

گزارش شورای روابط آمریکایی– اسلامی نشان می دهد که آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد وقوع ۱۰ هزار و ۱۵ حمله علیه مسلمانان بوده است.
کد خبر: ۱۹۷۰۸۰
۰۹:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، گزارش شورای روابط آمریکایی– اسلامی نشان می دهد که آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد وقوع ۱۰ هزار و ۱۵ حمله علیه مسلمانان بوده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بیشترین حوادث علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ رخ داد که بالغ بر دو هزار و ۵۹۹ حادثه ثبت شد و این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ رشدی ۹۴ درصدی داشته است.

این گزارش، رشد فزاینده رفتارهای اسلام‌هراسانه در سال ۲۰۱۷ را ناشی از فرمان اجرایی‌ ترامپ دانست که طی آن ورود اتباع چند کشور عمدتاً مسلمان به ایالات متحده به حالت تعلیق در آمد.

بر اساس این گزارش، در نیمه نخست سال جاری میلادی حدود ۷۵۹ حمله علیه مسلمانان ثبت شده است.

گزارش شورای روابط آمریکایی- اسلامی می افزاید: ۵۰۶ حادثه نیز علیه مساجد دیده می شود که ۱۴۸ مورد آن شامل آتش روشن کردن در خانه خدا، وارد کردن خسارت به مساجد و آتش زدن مساجد بوده است.

بر اساس این گزارش و با استناد به شکایات مسلمانان در آمریکا، رسمی ترین نهاد ایالات متحده که دست به رفتارهای مغرضانه علیه مسلمانان می زند، دفتر تحقیقات فدرال "اف بی آی" است.

"زنیت آرین" یک عضو شورای روابط امریکایی- اسلامی گفت: این گزارش، میزان شیوع و خطرآفرین بودن رشد روز افزون حوادثی را نشان می دهد که علیه مسلمانان در آمریکا انجام می شود.

شورای روابط آمریکایی- اسلامی بزرگترین سازمان آزادی های مدنی مسلمانان در ایالات متحده است و همچنین برای ترویج یک تصویر مثبت از اسلام و مسلمانان در این کشور فعالیت می کند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: