۱

بازی با اسباب بازی های قدیمی برای کودکان ممنوع

محققان انگلیسی با انجام آزمایش بر روی اسباب بازی های قدیمی در برخی مهدکودک ها و پرورشگاه ها دریافتند، این دسته از اسباب بازی ها حاوی مواد سمی و خطرناک برای سلامت کودکان خردسال هستند.
کد خبر: ۱۹۷۰۴۰
۱۶:۲۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، برخی از خانواده ها از دریافت اسباب بازی های قدیمی بویژه قطعات لگو، عروسک های پلاستیکی و ماشین های اسباب بازی از طرف دوستان و آشنایان، یا حتی خرید آنها به قیمت های بسیار پایین تر از طریق اینترنت استقبال می کنند.

اما محققان هشدار می دهند که اسباب بازی های پلاستیکی قدیمی اغلب حاوی سطوح بالای مواد شیمیایی و سمی برای کودکان خردسال هستند.

محققان دانشگاه پلیموث (انگلیس) در مطالعه خود، ۲۰۰ اسباب بازی قدیمی که از منازل، مهدکودک ها یا پرورشگاه های جنوب غربی این کشور جمع آوری شده بودند را مورد آزمایش قرار دادند. این اسباب بازی ها شامل ماشین اسباب بازی، بلوک های خانه سازی، عروسک و قطعات لگو از جنس پلاستیک بودند.

غلظت بالایی از عناصر خطرناک شامل آنتیموان، باریم، بروم، کادمیوم، کروم، سرب و سلنیوم در این اسباب بازی های قدیمی شناسایی شدند که برای کودکان خردسال در طولانی مدت، بسیار سمی و خطرناک است.

تعداد زیادی از این اسباب بازی های قدیمی، مقادیری از بروم، کادمیوم یا سرب را منتشر کردند که بیش از حد قانونی مشخص شده در دستورالعمل ایمنی اسباب بازی شورای اتحادیه اروپا بود.

دکتر اندرو ترنر (Andrew Turner) محقق ارشد این مطالعه تأکید کرد: در این مطالعه از طیف سنجی اشعه ایکس (XRF) برای آنالیز حضور عناصر در اسباب بازی های قدیمی استفاده کردیم. نتایج بدست آمده نشان می دهد، در ساخت اسباب بازی های پلاستیکی جدید، مقررات ایمنی سخت گیرانه تری اعمال شده است، درصورتیکه اسباب بازی های پلاستیکی قدیمی فاقد این دستورالعمل های ایمنی هستند؛ بنابراین توصیه می شود که والدین از خرید این اسباب بازی ها خودداری کرده و آنها را به مراکز بازیافت تحویل دهند.

منبع: سیناپرس

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
فروشگاه اسباب بازی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین لطف می کنید اگراز سایت ما هم دیدن بفرمایید و نظری برای بهتر شدن سایت بدهید
(gamingtools)
فروشگاه اسباب بازی
http://www.gamingtools.ir