۰

عرضه لباس ورزشکاران محجبه از سوی تیم بسکتبال کانادایی

تیم بسکتبال «تورنتو رپتورز» کانادا از لباس‌های پوشیده برای زنان ورزشکار محجبه رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۹۶۶۵۰
۱۲:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، تیم بسکتبال تورنتو رپتورز کانادا، برای زنان مسلمان طرفدار این تیم لباس‌هایی پوشیده تولید و عرضه کرده است.

در ماه ژوئن تورنتو رپتورز با قهرمانی در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) به عنوان اولین تیم کانادایی که به این عنوان دست یافت، تاریخ ساز شد. اکنون این تیم با تولید لباس‌‌هایی پوشیده همراه با روسری که تولید شرکت نایکی است و نشان این باشگاه را بر خود دارد به نخستین تیم بسکتبال عرضه کننده لباس برای ورزشکاران زن مسلمان تبدیل شده است.

این لباس روز جمعه بر روی صفحه این باشگاه در توئیتر معرفی شد. در توئیتر باشگاه آمده است: این لباس‌ها از کسانی الهام گرفته شده که به اندازه کافی برای تغییر بازی شجاعت دارند.

همچنین در این توئیت، ویدئویی از چند ورزشکار مسلمان که با این لباس‌ها در حال بازی بسکتبال هستند، گذاشته شده است. یکی از دختران مسلمان در این فیلم می‌گوید: این اتفاق نشان می‌دهد زنان مسلمان مجبور نیستند از هویت خود دست بکشند یا احساس کنند باید بخشی از هویت خود را قربانی کنند، بلکه می‌توانند هر ورزشی که دوست دارند را انجام دهند.

این ورزشکاران عضو باشگاه «حجابی بالرز» تورنتو هستند که باشگاهی مخصوص دختران و زنان مسلمان است و در رونمایی از این لباس‌ها با تورنتو رپتورز همکاری کرده است. مسئولان این باشگاه از رپتورز به خاطر اهمیت دادن به نقشی که زنان مسلمان در تغییر فرهنگ ورزشی در این کشور ایفا می‌کنند قدردانی کرده‌اند.

«امرین کدوه» مؤسس این باشگاه گفت: عرضه این لباس‌ها نشان می‌دهد که باشگاه تورنتو رپتورز در عمل به تنوع و همگرایی احترام می‌گذارد و در آینده برای مشارکت دادن ورزشکاران زن مسلمان به عنوان یک تیم و یک سازمان، گام‌های بیشتری برخواهد داشت.

یادآور می‌شود، شرکت نایکی از سال ۲۰۱۷ تولید لباس‌های ورزشی مخصوص بانوان مسلمان را آغاز کرده و در مسابقات رشته‌های مختلف از این لباس‌ها استفاده شده است.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: