۰

افزایش قیمت‌ پوشاک مناسب خانواده‌های مذهبی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اگر خانواده های مذهبی ما برای خرید به بازار مراجعه کنند، متاسفانه پوشاک مناسب برای خرید آنها وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد، خیلی گران است.
کد خبر: ۱۹۶۲۷۷
۱۵:۳۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اگر خانواده های مذهبی ما برای خرید به بازار مراجعه کنند، متاسفانه پوشاک مناسب برای خرید آنها وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد، خیلی گران است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این فریضه واجب باید در جامعه گسترش پیدا کند.

وی یکی از نمونه های منکرات در جامعه را گسترش بدحجابی عنوان کرد و افزود: مدگرایی یکی از بیماری های روحی و روانی در برخی افراد است که سبب شده تا به بدحجابی روی آورند و هر روز با شکل و شمایلی و مد خارج از عرفی در جامعه ظاهر می شود.

وی با اشاره به نبود لباس های مناسب خانواده های مذهبی در سطح بازار و گران بودن این البسه، گفت: اگر خانواده های مذهبی ما برای خرید به بازار مراجعه کنند، متاسفانه پوشاک مناسب برای خرید آنها وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد داری قیمت های زیادی است.

حجت الاسلام وحدانی نیا باتاکید براینکه پوشاکی که در سطح جامعه وجود دارد برگرفته از فرهنگ غرب است، افزود: باید ریشه های بدحجابی و عوامل آن توسط مسئولین مورد توجه قرار گیرد.

وی، فساد اخلاقی، جو زدگی، سرخوردگی ، تقلید کردن نادرست، تربیت غلط خانوادگی از موضوعات مهم در بدحجابی دانست و گفت: گاهی در برخی از خانواده ها مشاهده می شود که مادر خانواده با حجاب بسیار خوب در جامعه ظاهر می شود اما در کنار این مادران دختران جوان و نوجوان بدحجابی راه می روند که از اثرات تربیت نادرست در خانواده است.

کوتاهی خانواده ها در امر تربیت دینی بسیار زیاد است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید براینکه کوتاهی های فراوانی در خصوص موضوع تربیت دینی در خانواده ها صورت گرفته است، بیان داشت: متاسفانه امروز خانواده ها فکر می کنند انجام واجبات فرزند باید از زمانی که بالغ شد، باشد که این امر نادرست است.

حجت الاسلام وحدانی نیا تاکید کرد: باید ریشه ای و حتی مصداقی برای حل مشکل بد حجابی در سطح جامعه ورود پیداکرد به عنوان مثال اگر دختر جوان بدحجاب است، ریشه یابی شود که این معضل برای چی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه مظلوم ماندن فریضه امر به معروف ونهی از منکر به مسئله بدحجابی بانوان دامن زده است، گفت: این موضوع وورد جدی تری را در خصوص مسئله حجاب می طلبد که باید بانوان باحجاب در سطح جامعه انجام دهند و این امر تاثیر گذار خواهد بود.

رعایت نکردن دستورات دینی توسط شخص بی‌حجاب یا بدحجاب

وی با اشاره به موضوع بدحجابی و گاهی بی‌حجابی‌ها در سطح جامعه، افزود: شخصی که بی حجاب است یعنی آنچه که در دستورات دین آمده را رعایت نمی کند مثلا کشف حجاب در خودروی شخصی خود که آن را حریم خصوصی خود می داند یا در سطح جامعه ظاهر می شود، و لذا آنچه که در قانون برای آن جرم دانسته موضوع بی حجابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ماده 2 قانون مجازات اسلامی، عنوان کرد: این ماده قانوانی می گوید هر رفتاری که از فعل به ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد، جرم است و نیز ماده 638 قانون اسلامی می گوید اگر شخصی بی حجاب باشد از 10 روز تا دو ماه حبس را برای بی حجاب در نظر گرفته است یا جریمه نقدی تا 500 هزار ریال دارد و یا تبصره این ماده اشاره دارد که تا 74 ضربه شلاق نیز شخص بی حجاب جریمه دارد که موضوع را در دادگاه اعمال می کند.

وی ادامه داد: با سیاست های قضایی اگر شخصی بی‌حجاب باشد آن فرد را حبس نمی‌کنند اما تذکری ازسوی پلیس به شخص بابت ارشاد و توجیه افراد بی‌حجاب داده می شود.

هشدار داستان کل استان برای صیانت از موضوع عفاف و حجاب در جامعه

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به هشدارها پیشگیری و امنیتی از سوی داستان‌ها عنوان کرد: در چهارم شهریور امسال از سوی داستان استان دستوری به فرمانده نیروی انتظامی برای صیانت از موضوع عفاف و حجاب داده شد که پلیس امنیت اخلاقی ورودی در این زمینه با حفظ هوشیاری و بدون ایجاد هرگونه حساسیت برخورد مناسب را با کشف حجاب (بی حجاب)در خوردوها، مراکز تفریحی وخرید و... ورودی انجام شود.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: