۰

آمار کارمندان و خادمان فعال در حرم حسینی

تولیت شرعی حرم حسینی با بیان اینکه بیش از 14 هزار کارمند و خادم در حرم حسینی خدمت می‌کنند، گفت: با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در خصوص آگاهی خادمان تلاش می‌کنیم تا با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شناخت داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۶۲۶۴
۱۴:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت شرعی حرم مطهر حسینی در دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) افتخار بزرگی است که باید قدر این خدمت‌رسانی را دانست و از آن به خوبی بهره‌گرفت.

وی به حضور زائران از فرهنگ‌های مختلف در عتبات اشاره کرد و افزود: اختلاف فرهنگ یک امری طبیعی است و گاهی به دلیل همین این اختلافات شاهد بعضی مشکلات در برخوردها با زائران هستیم که این موضوع در همه فرهنگ‌ها رخ می‌دهد، ولی نیاز است که ما هوشیار باشیم و نگذاریم این اختلافات باعث تنش میان زائران شود.

تولیت شرعی حرم حسینی تصریح کرد: همیشه به کارکنان و خادمان اباعبدالله الحسین (ع) توصیه می‌کنیم با زائران برخورد شایسته‌ای داشته باشند و میان زائران ایرانی و غیرایرانی تفاوت قائل نشوند و با همه زائران رفتار و اخلاق حسنه در پیش بگیرند و نگذارند آن‌ها در این سفر ناراضی شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 14 هزار کارمند و خادم در حرم حسینی خدمت می‌کنند، افزود: با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در خصوص آگاهی خادمان تلاش می‌کنیم تا با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف شناخت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تصریح کرد: البته اختلاف سلیقه و برخوردها نه تنها در عراق میان زائران ایرانی گاهی وجود دارد، حتی این موضوع در بیت زائران ایرانی گاهی وجودارد باید تلاش کنیم همه را هرچه بیشتر به فرهنگ اهل ببت علیه السلام سوق دهیم. آنچه ما را به هم متصل می‌کند، داشتن اعتقاد واحد به مکتب اهل بیت علیهم السلام است و باید همیشه با هم متحد و یکدست باشیم و از اختلاف افکنی دوری کنیم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: