۰

برگزاری مراسم عزاداری از سوی دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در لندن

راسم عزاداری امام حسین (ع) توسط دفتر آیت الله فاضل لنکرانی در لندن برگزار شد..
کد خبر: ۱۹۶۲۲۴
۱۱:۲۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، امام حسین متعلق به همه عالم و ادیان است، تمام آزادکان و عدالت پیشگان و مبارزان بنام تاریخ از نهضت و انقلاب حسین بن علی (علیهما السلام) الهام می‌گیرند. امام حسین در قلوب همه انسانها ی که بدنبال انسانیت هستند جای دارد.

دامنه حادثه کربلا آنقدر وسیع است که نه تنها اساس مکتب را حفظ کرده بلکه پیوند عاطفی بین اقشار مختلف ایجاد کرده است.

اقشار مختلف جامعه به بهانه مراسم عزا داری به بهترین روش وزیبا ترین اسلوب زندگی خود را با اهلبیت گره می‌زنند. فرهنگ عاشورا جلوه نور الهی است که با مهر حسین در زندگی انسانها جاری می‌شود ودرس انسانیت ومردانگی وادب واخلاق می‌آموزد.

شیعیان غریب ایران و ارادتمندان و دلباختگان امام حسین علیه السلام از پیر و جوان و اقشار مختلف از گوشه و کنار پایتخت انگلستان، کار و زندگی را رها کرده، با همه وجود و عشق وعلاقه در مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام به همت دفتر آیت الله فاضل لنکرانی در دفترلندن دایر گردید، حضور پیدا کردند و ساعاتی را به عزاداری پرداختند.

در این مراسم ضمن قرائت تلاوت قرآن کریم و زیارت عاشورا و مرثیه سرایی مداحان اهلبیت، حجج اسلام آقایان حسینی قمی درباره نقش عاطفه درنهضت امام حسین، تأثیر اهلبیت در زندگی انسانها، ویژگی‌های اختصاصی امام حسین به سخنرانی پرداختند.

شیعیان غریب ایران و ارادتمندان و دلباختگان امام حسین علیه‌السلام از پیر و جوان و اقشار مختلف از گوشه و کنار پایتخت انگلستان، کار وزندگی را رها کرده، با همه وجود و عشق و علاقه در مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام به همت دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در دفتر لندن دایر گردید، حضور پیدا کردند و ساعاتی را به عزاداری پرداختند.

ازآنجاکه برگزاری مراسم عزاداری مثل ایران در هر کوی برزن ممکن نیست این مراسم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است لذا بعضی از آنان ساعت‌ها مسیر را طی کردند تا در مراسم حضور پیدا کنند. و این میسّر نیست مگر عشق به حسین علیه‌السلام.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: