۰

لندن تشدید سرکوب شیعیان بحرین در آستانه عاشورا را تایید کرد

وزارت خارجه انگلیس در اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان خود که قصد سفر به بحرین را دارند، تایید کرده است که دولت بحرین تدابیر امنیتی علیه عزاداری‌های شیعیان در ماه محرم را تشدید کرده است.
کد خبر: ۱۹۵۹۹۰
۱۰:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد دولت بحرین در روزهای گذشته، به سیاق محرم سال‌های گذشته، در حال محدود کردن و سرکوب عزاداران حسینی است.

در این چارچوب، شمار زیادی از روحانیون و مبلغان مذهبی بازداشت شده یا برای بازجویی به مراجع امنیتی بحرین فراخوانده شده‌اند.

روز گذشته وزارت خارجه انگلیس در اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان خود که قصد سفر به بحرین را دارد، تایید کرده است که منامه علیه شیعیان و مراسم عزاداری محرم تدابیر ویژه امنیتی در دستور کار قرار داده است.

در بخشی از این بیانیه، بدون اشاره به حملات پلیس بحرین به تجمعات و مراکز مذهبی، ادعا شده است که ممکن است معترضان بحرینی مراسم‌های مذهبی را به محلی برای اعتراضات ضددولتی بدل کنند و همین امر به «درگیری با پلیس منجر شود.»

این بیانیه می‌افزاید: «اعتراضات و تظاهرات‌ها به صورت مرتب برگزار می‌شود و ممکن است به خشونت کشیده شود. باید هوشیار باشید و از جمعیت و راهپیمایی‌های بزرگ دوری کرده و از تحولات محلی و منطقه‌ای مطلع باشید.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حال حاضر حضور [نیروهای] امنیتی در بحرین تشدید شده است. باید به توصیه‌های مقام‌های محلی عمل کرده و اگر با اعتراض، تظاهرات یا هرگونه ناآرامی روبرو شدید، به سرعت محل را ترک کنید.»

مسئولان امنیتی بحرین از سال ۲۰۱۱ خطیبان و ائمه حسینیه‌ها را به اتهام شرکت در مراسم عزاداری حسینی و ایراد خطبه بازداشت می‌کنند که همین امر اعتراض سازمان‌های حقوقی را به دنبال داشته و آن‌ها این اقدامات دولت بحرین را در راستای اعمال محدودیت در برابر انجام مراسم دینی شیعیان دانسته‌اند.

«راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین امسال با تهدید شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری حسینی، گفته است که هرگز اجازه نخواهد داد شرکت‌کنندگان در مراسم عاشورا، شعارهای سیاسی سر دهند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: