۰

نیروهای طالبان شش روزنامه نگار افغان را ربودند

مقامات افغانستان تأیید کردند که نیروهای طالبان شش خبرنگار افغان را در استان پکتیا در شرق این کشور ربودند.
کد خبر: ۱۹۵۹۵۵
۰۹:۰۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات افغانستان تأیید کردند که نیروهای طالبان شش خبرنگار افغان را در استان پکتیا در شرق این کشور ربودند.

طالبان اعلام کرد که نیروهای وابسته به این گروه «به اشتباه!» شش روزنامه نگار افغان را که برای رسانه های دولتی و خصوصی در استان شرقی «پکتیا» فعالیت می کنند، ربوده اند.

بنا به گزارش رویترز در روز شنبه، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این باره مدعی شد: «بله، مجاهدین ما [نیروهایمان] به اشتباه آنها را ربودند!»

وی در ادامه وعده داد که به محض برقراری تماس با فرماندار محلی، «این روزنامه نگاران آزاد خواهند شد».

مقامات دولت افغانستان اعلام کردند که خبرنگاران ربوده شده برای سرویسهای خبری رادیو و تلویزیون به زبانهای پشتو و دری فعالیت می کنند و در حالی که به اتفاق هم جهت شرکت در یک کارگاه آموزش رسانه ای از استان پکتیکا رهسپار استان همجوار آن پکتیا بودند، توسط نیروهای طالبان ربوده شدند.

«عبدالله حسرت» سخنگوی فرمانداری پکتیا روز شنبه اعلام کرد که «ما در تلاشیم تا با مذاکره با طالبان این خبرنگاران را آزاد کنیم».

گفتنی است که در سال ۲۰۱۸، افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای روزنامه نگاران بوده است؛ به طوری که طبق گزارش «کمیته حمایت از روزنامه نگاران» ظرف یکسال گذشته دست کم ۱۳ روزنامه نگار در افغانستان جان خود را از دست داده اند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: