۰

آگاهی سازمان امنیت نروژ از احتمال حمله به مسجد این کشور

در حالی که حمله به مسجد اسلو، پایتخت نروژ به دلیل شجاعت یک نمازگزار مسلمان ناکام ماند، سازمان امنیت داخلی نروژ از پیش درباره خطر احتمال حمله این فرد در یک سال آینده آگاه بوده است.
کد خبر: ۱۹۵۹۱۶
۱۶:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان امنیت داخلی نروژ از پیش درباره خطر احتمال حمله تروریستی افراط گرایان راست گرا «در یک سال آینده» در این کشور هشدار دریافت کرده ، اما به آن توجهی نشان نداده بود.

پس از حمله ناکام ماه گذشته در نروژ به مسجد، این سازمان اعلام کرد که خبرهای مبهمی از احتمال حمله این فرد به مسجد را دریافت کرده اما به دلیل قطعی نبودن اخبار، اقدامی در این راستا انجام نداده است.

در بیانیه ای این سازمان اعلام کرد که این ارزیابی از آنجایی ناشی می شود که اخیرا چندین افراط گرای راستگرا در نروژ از عامل حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند، آمریکا و حمله ناکام در اسلو پایتخت نروژ در ماه گذشته حمایت نشان داده اند.

گفتنی است در دهم آگوست فیلیپ مانشوس یک نژادپرست نروژی در حالی که مسلح بود به مسجد اسلو حمله کرده، که شجاعت یک نمازگزار سالمند مانع از وقوع خونریزی شد. چندین گلوله شلیک شد و این پیرمرد 65 ساله مجروح گردید، اما خوشبختانه موفق شد او را خلع سلح کند. مظنون همچنین به اتهام قتل خواهرخوانده اش در همان روز متهم است. حملات مشابهی امسال در نیوزیلند و آمریکا به وقوع پیوسته اند. در شهر کرایست چرچ نیوزیلند 51 نمازگزار در تیراندازی در دو مسجد در 15 مارس جان خود را از دست داده و یک مهاجم مسلح در ال پاسوی تگزاس با حمله به مردم حداقل 22 تن را در 3 آگوست کشت.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: