۰

تنبلی و تن پروری در قاموس شیعه جایی ندارد

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی دین مبین اسلام را دین کار و جهاد دانست و تاکید کرد که هیچ مکتب و آیینی همچون اسلام مردم را به تلاش تهییج نکرده است.
کد خبر: ۱۹۵۸۸۵
۱۳:۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) که در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، آزمایش بندگان را یک سنت الهی دانست.

وی با تاکید بر این که پیام قرآن این است که هیچ کس را بدون آزمون رها نمی کنیم، گفت: خدای متعال هر بنده ای را به یک شکل امتحان می کند؛ کوفیان در روزگاری امتحان شدند؛ امروز هم ما در معرض امتحان هستیم و باید همه سعی ما این باشد که در این آزمون ها رفوزه نشویم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کربلا را عصاره تاریخ دانست و افزود: همه خوبی ها و همه بدی ها در کربلا جمع شده است؛ باید سعی کنیم در کربلاهای روزگار جزو لشکر حق و حسینی باشیم.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی در ادامه منشأ قانون گذاری های اومانیستی و شیطانی را امیال نفسانی خواند و گفت: بر اساس تفکر اومانیستی هرچه میل انسان کشید حق است و لذا مشاهده می کنیم تمام قانون گذاری های شان نیز بر همین اساس است.

وی با اشاره به آیه شریفه «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا ۖ وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ» به تبیین راهکارهای مصون ماندن انسان از گرفتار شدن در گرداب های انحراف و ضلالت پرداخت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: اگر می بینیم قارون و بلعم باعورا که در قرآن داستان شان ذکر شده، سقوط کردند به دلیل این است که به این دنیا و زخارفش دل بستند و در نتیجه رفوزه شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به آیات و روایاتی، کار و تلاش را مورد تاکید صریح مبانی دینی دانست و گفت: هیچ مکتبی همچون اسلام انسان را تهییج به کار و تلاش نکرده است، اما دشمنان چنان بلایی سر جوامع اسلامی آورده اند که به عنوان مثال کشوری همچون عربستان سعودی هیچ تولیدی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تاکید کرد: کسی که در مکتب حسین(ع) است، اهل تلاش، کوشش، ایثار و جهاد است؛ همه باید بدانیم تنبلی و تن پروری در قاموس مسلمان و شیعه جایی ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم یادآورشد: نباید سبک زندگی و رفتار و کردار ما به گونه ای باشد که غیر مسلمانان در عمل به قرآن بر ما سبقت بگیرند.

وی با انتقاد از انفعال و وادادگی برخی افراد در برابر فرهنگ غربی، خاطرنشان کرد: دنیای بزک کرده غرب دل برخی ها را برده است و متاسفانه الگوی بخشی از جوانان ما غرب شده است.

منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: