۰

حمله به وزیر حج و اوقاف افغانستان در مسجد ارگ

سرپرست وزیر حج و اوقاف افغانستان بعد از ادای نماز جمعه از سوی ملا تره خیل و شماری از افراد نزدیک به او مورد تحقیر، توهین و حمله فزیکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۹۵۸۵۷
۱۱:۵۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که «عبدالحکیم منیب» سرپرست این وزارت روز گذشته در مسجد ارگ ریاست جمهوری افغانستان توسط «ملاتره خیل محمدی» و نزدیکان او مورد حمله فیزیکی قرار گرفته است.

در این خبرنامه آمده سرپرست وزیر حج و اوقاف افغانستان دیروز بعد از ادای نماز جمعه از سوی ملا تره خیل و شماری از افراد نزدیک به او مورد تحقیر، توهین و حمله فزیکی قرار گرفته است.

وزارت حج و اوقاع افزوده که این روزمندان قبل از این هم چندین بار از زور و سلاح استفاده غیر قانونی کرده تا وزیر حج و اوقاف تهدید و خواسته‌های غیر مشروع و غیر قانونی شان را قبول کند.

این وزارت اضافه کرده که روز گذشته شش نفر از زورمندان، مولوی منیب را توهین، تحقیر و مورد برخورد فیزیکی قرار داده که این توهین به علما مساجد و همه جامعه روحانیت است.

در این خبرنامه وزارت حج و اوقاف افغانستان خواستار اجرای قانون بر عاملین این کار شده و از رئیس جمهور افغانستان نیز خواسته شده که این قضیه را بگونه جدی بررسی و افرادی را که سلاح غیر قانونی حمل می‌کنند و از وزارت خانه‌ها باج می‌خواهند به پنجه قانون بسپارد.
یک منبع در ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز برخورد فیزیکی با منیب را تایید کرده ولی توضیح بیشتر درباره نداد.

ملا تره خیل محمدی، یکی از نمایندگان مجلس افغانستان در دور شانزدهم بود. او در دورهفدهم در میان ۳۵ نامزد حذف شده از فهرست کمیسیون رسیدگی به شکایت انتخاباتی قرار گرفت و نتوانست در این انتخابات شرکت کند. عضویت، رهبری و ارتباط با افراد مسلح غیرمسئول از مهمترین دلایلی بوده که این نامزدان به آن متهم بودند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: