۰

بازگشایی مرز خسروی برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین

وزیر کشور گفت: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند موجب تحکیم روابط دو کشور شود.
کد خبر: ۱۹۵۸۰۵
۰۹:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در آیین بازگشایی مرز خسروی با اشاره به بازگشایی این مرز به همت مسئولان دو کشور و بویژه وزارت کشور عراق و وزارت خارجه این کشور، اظهار کرد: امیدواریم بازگشایی این مرز بتواند شرایط مطلوبی برای تردد زوار رقم بزند.

وی به تلاش استانداران کرمانشاه و دیاله عراق در بازگشایی این مرز هم اشاره کرد و افزود: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند موجب تحکیم روابط دو کشور شود.

رحمانی فضلی از روز بازگشایی مرز خسروی به عنوان روز تاریخی در برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین یاد کرد.

وی با اشاره به آمادگی چندساله جمهوری اسلامی برای بازگشایی این مرز، گفت: امسال با توجه به بحث حذف روادید پیش بینی میشود تردد زوار نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: در همین راستا رئیس جمهور به همه دستگاه های اجرایی مرتبط، نهادهای انقلابی و نظامی و امنیتی دستور دادند که امسال تلاش بیشتری برای خدمات رسانی به زوار داشته باشند.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال زوار اربعین با توجه به بازگشایی مرز خسروی در شرایط بهتری به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شوند.

ظهر امروز، با حضور مسئولان دو کشور ایران و عراق، مرز خسروی در استان کرمانشاه، به منظور تردد زائران عتبات عالیات در اربعین امسال در ساعت 13 و 17 دقیقه بازگشایی شد.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: