۰

تاکید دفتر آیت الله یعقوبی بر ارائه خدمات فرهنگی در موکب‎های حسینی

دفتر آیت الله یعقوبی خواستار ارائه خدمات فرهنگی و درمانی در موکب های حسینی در ایام اربعین شد.
کد خبر: ۱۹۵۷۱۵
۱۰:۵۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام شیخ مجید العبودی مدیر دفتر آیت الله شیخ محمد یعقوبی با فارس اللامي مدیر کل اداره درمان در اداره بهداشت و درمان و جمعی از مسؤولان این وزارت خانه دیدار و گفت و گو کرد.

دو طرف آخرین برنامه های درمانی برای موسم زیارت اربعین که میلیون ها زائر به کربلا معلا می آیند، را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت توجیه موکب های حسینی برای ارائه خدمات پزشکی بهتر به زائران تاکید کرد.

حجت الاسلام العبودی خواستار جهت دهی خدمات موکب های حسینی به سمت زائران خارجی اعم از کشورهای غربی و شرقی شد و تصریح کرد: خدمات موکب های حسینی نباید فقط به اعطای غذا، آشامیدن و محل خواب خلاصه شود، بلکه باید برنامه های فرهنگی متنوعی برای رده های سنی مختلف ارائه کنند.

وی از مسؤولان وزارت بهداشت و درمان خواست که کادر درمانی و دواهای مهم را برای زائران اربعین حسینی آماده سازند و بیان داشت: تلاش های بسیاری برای این زیارت انجام شده است که به جهانیان اثبات ساخته که ملت عراق توانایی میزبانی میلیون زائر اربعین حسینی با وجود مشکلات و تهدیدات بسیار را دارند.

مدیر دفتر آیت الله یعقوبی ادامه داد: بیش از 8 هزار موکب های حسینی میان بغداد و کربلا مقدس قرار دارد که دفتر آیت الله یعقوبی از 40 موکب به طور نمونه حمایت می کند و همچنین موکب های حسینی دیگری را در سایر استان ها پشتیبانی می سازد.

گفتنی است که بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

سفر زایران عتبات عالیات عراق از روز یکشنبه دهم شهریورماه در اولین روز از ماه محرم الحرام بدون روادید از مرز بین المللی شلمچه آغاز شد.

مکی یازغ مسؤول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه گفت: کار آماده‌سازی موکب‌های اربعین در خاک عراق به منظور خدمت‌رسانی به زایران آغاز شد.

منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: