۰

علاقمندی ناگهانی ریاض به ورزش آمریکا

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد: لابی سعودی در آمریکا با استفاده از ورزش تلاش دارد تا به زیباسازی چهره خود در جامعه بین الملل اقدام کند.
کد خبر: ۱۹۵۷۰۷
۱۰:۳۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «کریم زیدان» با انتشار مقاله ای در روزنامه انگلیسی «گاردین» به کمپین «لابی» سعودی در عربستان اشاره کرد و نوشت: این لابی سعودی از طریق ورزش تلاش دارد تا چهره عربستان را بهبود بخشد و بر اقدامات بد این رژیم در زمینه حقوق بشر سرپوش بگذارد.

زیدان با اشاره به اطلاعاتی درباره پیشینه لابی سعودی در آمریکا برای سال 2018 میلادی، که ماه گذشته منتشرشد، اعلام کرد که این اطلاعات از تلاش های لابی سعودی برای ارتباط با مسئولان بزرگترین تیم های فوتبال در آمریکا و برگزاری نشست و معامله با فدراسیون بسکتبال آمریکا، تیم های بزرگ بیس بال و سایر فدراسیون های ورزشی مشهور پرده برداشت.

این نویسنده نوشت: این تلاش ها، پرسش های متعددی درباره دلایل علاقه ناگهانی عربستان به ورزش در آمریکا مطرح می کند که پیش از این اولویت «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نبوده است.

وی در این مقاله آورده است که علاقه ناگهانی عربستان به ورزش،نوعی از استفاده از قدرت نرم به شمار می آید، اگرچه نقض حقوق بشر در عربستان انتقادهای زیادی به همراه داشته و همین امر به چهره این کشور در غرب آسیب رسانده است.

در این مقاله آماده است که پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی داخل کنسولگری عربستان در استانبول در اوایل اکتبر، این کشور نیاز فوری به ساخت تصویر دیگری از خود در اذهان داشت. زمانی که دادستان عربستان اعلام کرد که قتل عمدی بوده است و عربستان نیز اعتراف کرد که کارمندان رسمی این کشور مسئولان این ترور هستند. همچنین اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که ولیعهد عربستان دستور این قتل را صادر کرده است.

این نویسنده معتقد است که راهبرد علاقمندی به ورزش در چارچوب تمایل محمد بن سلمان برای بهبود و تقویت چهره مدرن تر و بازتر از عربستان است. درحالی که انتقادهای بسیاری به دلیل محدودیت آزادی ها و اعمال قوانین خشک در حق زنان متوجه مقامات این کشور است.

زیدان در پایان نوشت: اسناد منتشر شده از لابی عربستان در آمریکا برای سال 2018 نشان می دهد که رژیم های مستبد از ورزش برای زیباسازی چهره خود در جامعه بین الملل و سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر استفاده می کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: