۰

امام جمعه نجف اشرف به شبهات وهابیان مصری علیه امام حسین (ع) پاسخ داد

امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی به شبهات وهابیان مصری علیه امام حسین (ع) پاسخ داد و تصریح کرد که وهابیت درپی تشویش چهره اسلام اصیل هستند.
کد خبر: ۱۹۵۶۳۸
۱۵:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف طی سخنانی در حسینیه فاطمه کبری که در دهه اول محرم با عنوان «نقش شیعه در تاریخ» برگزار شده است، در پاسخ به شبهاتی که پیرامون شیعه و امام حسین (علیه السلام) در کتاب «تاریخ الامم الاسلامیة» مطرح شده است، گفت: شیخ محمد الخضری نویسنده این کتاب از خط اعتدال خارج شده و درپی تعدی به مقدسات امت اسلامی، اهل بیت نبوت (علیهم السلام) و جنگ با حق و حقیقت است.

وی افزود: شیخ الخضری در حالی امام حسین (علیه السلام) را متهم به ایجاد تفرقه میان امت اسلامی می کند که احادیث بسیاری از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در شان ایشان نقل شده و مورد وثوق فریقین است و فقط در یکی از احادیث سید الشهدا (علیه السلام) را سرو جوانان اهل بهشت می نامد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد که وهابیت درپی ضربه زدن به اهل بیت (علیهم السلام) و تشویش چهره اسلام اصیل است.

وی تاکید کرد که شیعیان در عصر غیبت اهتمام جدی در پیروی، اطاعت و محافظت از مذهب و قوانین بشری داشته اند. تاریخ عصر ائمه (علیهم السلام) به خوبی گواه است که دو خط در آن زمان ترسیم شده که یکی ساخت منهج سیاسی و دیگری ساخت منهج فکری بود.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی در پایان مراسم از خداوند متعال پیروزی شیعیان عراق، ایران، بحرین، لبنان، یمن و همه کشورهای جهان بر دشمنان را مسالت کرد.

گفتنی است که شیخ محمد الخضری در کتاب «تاریخ الامم الاسلامیة» مدعی شده بود که امام حسین (علیه السلام) طی جنگ با یزید موجب ایجاد تفرقه میان امت اسلامی از آن زمان تا کنون شده است.

شایان ذکر است که این کتاب، از کتب درسی مصر محسوب می شود و شاگردان مجبور هستند که این افکار انحرافی را بیاموزند.

منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: