۰

تهدید عزاداران حسینی توسط وزیر کشور بحرین

وزیر کشور بحرین با اشاره به اینکه عوامل برگزاری مراسم‌های دینی مسئول کنترل اوضاع هستند، درباره سر دادن شعارهای سیاسی در هیئت‌های عزاداری هشدار داد.
کد خبر: ۱۹۵۵۴۳
۱۰:۳۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین گفت که هرگز اجازه نخواهند داد شرکت‌کنندگان در مراسم عاشوراء، شعارهای سیاسی سر دهند.

آل خلیفه این سخنان را در دیدار با «یوسف الصالح» رئیس مرکز اوقاف جعفریه(اوقاف شیعیان) و اعضای هیئت موکب‌های حسینی و تعدادی از افسران مسئول حفاظت از حسینیه‌ها، بیان کرد.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، وزیر کشور بحرین گفت: «عوامل برگزارکننده شعائر دینی مسئول کمک به کنترل اوضاع هستند و نباید اجازه سوء استفاده از حسینیه‌ها و موکب‌های حسینی برای تحقق اهدافی به دور از جوهره اصلی این مناسبت‌ها داده شود و از سر دادن شعارها یا حمل تصاویر شخصیت‌های دینی، سیاسی و احزاب بیگانه جلوگیری شود، این یک امر مردود است و هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.»

وی همچنین تأکید کرد که هیئت‌های عزاداری و روسای حسینیه‌ها بایستی اجازه هیچ گونه تخلف در منبرها و حسینیه‌ها را ندهند.

نیروهای امنیتی بحرین هر ساله در ایام عاشورای حسینی با حمله به نمادها و جلوه‌های عاشورایی، اقدام به جمع‌آوری این نمادها کرده و محدودیت‌هایی را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری اعمال می‌کنند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: