۰

پرچم سید الشهدا بیرق عزای حسینی در مساجد دانشگاه‌ها برپا شد

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) مراسم عزاداری دهه اول محرم در مساجد دانشگاههای تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۴۷۴
۱۳:۵۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین مراسم عزاداری دهه اول محرم به رسم هرساله در مساجد دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

 

دانشگاه امیرکبیر

مراسم سوگواری دهه اول محرم مسجد این دانشگاه با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم فاطمی سیرت، حجت الاسلام محمدرضا عابدینی و مداحی آقای امین پویان راد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

هیات رهروان شهدای دانشگاه صنعتی امیر کبیر با توجه به رسالت بزرگی که در سنگر دانشگاه دارد سعی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجلس اباعبدالله (ع) داشته است.

همچنین دعوت از میهمانان شایسته برای ارتقا معرفت عزاداران از الویت‌های اصلی این هیات مذهبی است.

سال گذشته نیز در این هیات سخنرانی‌هایی با محوریت اخوت با شعار " یا اخا ادرک اخاک " برگزار شد که این سخنرانی‌ها سعی در معرفی نقش برادری در جامعه اسلامی داشت.

امسال نیز هیات رهروان شهدا با دعوت از حجت الاسلام عابدینی و حجت الاسلام فاطمی سیرت در دهه اول محرم سعی در افزایش معرفت سوگواران اباعبدالله (ع) دارد.

مراسم عزاداری دهه اول محرم مسجد این دانشگاه شامل سخنرانی، روضه و سین هزنی است که عموم مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.



دانشگاه شریف

جواد محمد زاده، مسئول هیئت الزهرا (س) دانشگاه شریف با اشاره به تشریح برنامه عزاداری دانشگاه شریف در دهه اول محرم گفت: امسال هم مطابق سال‌های گذشته ۱۳ شب مراسم عزاداری از شب اول محرم که ۹ شهریور است تا شب سیزدهم یعنی ۲۲ شهریور مراسم عزاداری در مسجد دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این شب‌ها مراسم عزاداری ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی را در این روز‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ خواهیم داشت.

مسئول هیئت الزهرا (س) دانشگاه شریف اضافه کرد: مراسم عزاداری هر شب هم زمان با نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود که سخنران ۱۰ شب اول حجت الاسلام قاسمیان و سه شب آخر حجت الاسلام رستمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خواهد بود. همچنین مداحی این شب‌ها توسط محمد رستمی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه به این صورت است که بعد از نماز مغرب و عشاء زیارت عاشورا و سخنرانی و مداحی خواهد بود در تلاش هستیم که برنامه عزاداری امسال را پخش تلویزیونی داشته باشیم مراسم عزاداری در شبستان مسجد برگزار می‌شود.


مسئول هیئت الزهرا(س) دانشگاه شریف با اشاره به برنامه‌های حاشیه‌ای این مراسم گفت: مهد کودک ویژه کودکان در سه رنج سنی داریم همچنین غرفه‌های حجاب در قسمت خواهران و غرفه‌های کتاب و اقلام فرهنگی در قسمت برادران در جلوی درب دانشگاه برپا می‌شود.

محمدزاده اضافه کرد: غرفه‌ای که جلوی درب دانشگاه برپا می‌شود معرفی موکب الزهرا (س) دانشگاه شریف در پیاده روی اربعین را خواهیم داشت و از کسانی که می‌خواهند در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی کنند ثبت نام به عمل می‌آید.

مسئول دانشگاه هیئت الزهرا (س) دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: همچنین غرفه خیریه حضرت زهرا (س) برای جمع آوری صدقات و نذورات خواهیم داشت و سفره احسان هیئت نیز هر شب برقرار خواهد بود.


دانشگاه علم وصنعت

محمد ناصربخت، مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت ایران درباره برگزاری مراسم محرم در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از ۹ شهریور تا ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب از نماز مغرب و عشاء در مسجد دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنران ۵ شب اول حجت‌الاسلام عابدینی و در شب‌های بعدی حجت‌الاسلام مشکوری به سخنرانی در زمینه «خانواده» و سید محمود علوی و مصطفی هادیان به مداحی خواهند پرداخت.

مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه روز عاشورا نیز برنامه عزاداری در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: صبح عاشورا دسته عزاداری به راه خواهد افتاد و پس از عزاداری، نماز جماعت ظهر و عصر اقامه خواهد شد.

ناصربخت اضافه کرد: در کنار برگزاری مراسم عزاداری، برپایی مهدکودک، غرفه‌های فرهنگی شامل فروش لباس، کتاب و لوازم‌التحریر تدارک دیده شده و عموم مردم برای شرکت در مراسم عزاداری می‌توانند به مسجد دانشگاه علم و صنعت مراجعه کنند.


دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم عزاداری هیئت میثاق با شهدا از شنبه ۹ شهریور ماه بعد از نماز مغرب عشا با لطایف قرآنی و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان آغاز و با مداحی میثم مطیعی پایان می‌یابد.

این مراسم هرشب از نماز مغرب و عشا آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ از سخنرانی حجت الاسلام جلالی، حجت الاسلام رستمی و فلاح رفیع و مداحان اقایان زینعلی و ملاطایفه بهره می‌بریم.

 

دانشگاه تربیت مدرس

مراسم عزاداری دهه اول محروم از شنبه 9 شهریورهمزمان با شب اول محرم آغاز شروع و تا شام غریبان ادامه دارد.

این مراسم هرشب از نماز مغرب و عشا آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ از سخنرانی حجت الاسلام جلالی، حجت الاسلام رستمی و فلاح رفیع و مداحان اقایان زینعلی و ملاطایفه بهره می‌بریم.

 

منبع: SNN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: