۰

آیا فیس‌بوک تعداد لایک‌ها را مخفی می‌کند؟

نشانه‌ها در نرم‌افزار اندرویدی شبکه اجتماعی فیس‌بوک از تصمیم این شرکت برای آزمایش طرح مخفی کردن تعداد لایک پست‌ها حکایت دارد.
کد خبر: ۱۹۵۴۴۵
۱۲:۲۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از جاذبه‌های شبکه‌های اجتماعی حس تاییدی است که به کاربران می‌دهند. تعداد لایک‌های یک پست نشان می‌دهد که چند نفر آن را دیده و «تاییدش» کرده‌اند. افراد حقیقی و کمپانی‌ها نیز از تعداد لایک‌های خود به عنوان واحدی برای نشان دادن گستره دسترسی خود به مخاطب استفاده می‌کنند تا از حامیان مالی و کسانی که برایشان تبلیغ می‌کنند، پول بیشتری طلب کنند.

با این وجود، ظاهرا فیس‌بوک تصمیم به ایجاد تغییراتی دال بر مخفی کردن تعداد لایک‌ پست‌ها گرفته که ممکن است به مذاق برخی کاربران چندان خوش نیاید.

آیا فیس‌بوک تعداد لایک‌ها را مخفی می‌کند؟

جین مانچون وانگ، بلاگر برجسته عرصه تکنولوژی با مشاهده علائم و نشانه‌های مربوطه در نرم افزار اندرویدی فیس‌بوک، نخستین بار به این تصمیم پی برد. فیس‌بوک نیز در پاسخ به سوال پایگاه اینترنتی تک کرانچ در این باره، ضمن تایید فرضیه وانگ گفت که در صدد آزمایش این ویژگی جدید است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با این پدیده کاملا هم غریبه نیستند. پیش از این شبکه اجتماعی اینستاگرام که به فیس‌بوک تعلق دارد نیز به آزمایش مشابهی دست زده بود. این آزمایش هنوز در تعداد انگشت شماری از کشورها در حال انجام است اما هنوز روشن نیست که آیا در کشورهای دیگر نیز اجرایی شده و به یک ویژگی دائم تبدیل خواهد شد یا نه.

اگرچه مخفی کردن تعداد لایک‌های یک پست حامیان و مخالفان خود را دارد اما حقیقت این است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روان افراد خوب نیست و شاید با مخفی کردن لایک‌ها سرانجام کاربران از مقایسه زندگی خود با دیگران دست بردارند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: