۰

آغاز خدمات مراسم اربعین از ۱۳ مهر

ما بر مشکلات مراسم اربعین اشراف داریم و تلاش می‌کنیم این مشکلات را برطرف کنیم، اما تعداد دقیق زوار اربعین مشخص نیست و نمی‌دانیم زوار چه زمانی حرکت می‌کنند، در عراق به کجا رفته و با چه وسیله‌ای به مراسم می‌روند؛ بنابراین به همراهی همه دستگاه‌ها و مردم برای مدیریت مراسم اربعین نیازمندیم.
کد خبر: ۱۹۵۳۰۱
۱۳:۱۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: خدمات ستاد مرکزی اربعین از ۱۳ مهر تا ۳۰ مهر در مرز‌های ایران و از ۱۶ تا ۲۷ مهر در عراق به زائران ارائه می‌شود.

حسین ذوالفقاری در نشست ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مدیریت مراسم اربعین محصول کار جمعی دولت و ملت ایران و عراق است، اظهار کرد: ما بر مشکلات مراسم اربعین اشراف داریم و تلاش می‌کنیم این مشکلات را برطرف کنیم، اما تعداد دقیق زوار اربعین مشخص نیست و نمی‌دانیم زوار چه زمانی حرکت می‌کنند، در عراق به کجا رفته و با چه وسیله‌ای به مراسم می‌روند؛ بنابراین به همراهی همه دستگاه‌ها و مردم برای مدیریت مراسم اربعین نیازمندیم.

وی با بیان اینکه ما قطعا کاپوتاژ را تایید می‌کنیم و همراهی می‌کنیم تا مشکلی برای این مساله پیش نیاید، ادامه داد: سال قبل مشکل حمل و نقل داشتیم و باید برنامه ریزی کنیم تا امسال این مشکل ایجاد نشود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: باید از اکنون اقدامات آموزشی را برای سفر اربعین از طریق رسانه‌ها آغاز کنیم. مسئولان ستاد اربعین باید در حوزه کاری خود نه در هر مساله‌ای با رسانه‌ها مصاحبه کنند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: بازگشایی مرز خسروی به توافق دو دولت ایران و عراق رسیده است T، اما ما منتظر آماده سازی شرایط آن طرف مرز خود هستیم. دولت عراق باید زیرساخت‌ها و امنیت مرز خود را تامین کرده و آمادگی خود را برای بازگشایی مرز اعلام رسمی کند تا ما شاهد تردد زوار از این مرز باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به عملیاتی شدن لغو روادید ورود به عراق از اول محرم، تصریح کرد: این به معنای خدمات دهی اربعین از سوی ستاد اربعین از اول محرم نیست. خدمات رسانی ما از سیزدهم مهر تا سی مهر در مرز‌های ایران انجام می‌شود؛ بنابراین کسی توقع نداشته باشد که از الان موکب‌ها برقرار شود. از ۱۶ تا ۲۷ مهر نیز خدمات در عراق ارائه می‌شود.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: