۰

تمهیدات امنیتی با آغاز ایام محرم حسینی در پاکستان

با آغاز ماه محرم شیعیان این کشور با حضور در حسینیه ها و سایر مراکز اسلامی در شهرهای مختلف، مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۱۹۵۲۵۴
۱۰:۴۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، شیعیان پاکستان از شب اول ماه محرم در مساجد، حسینیه ها و مراکز اسلامی در سراسر این کشور مجالس عزاداری برای سید و سالار شهدا را آغاز کرده اند و در این ایام، هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.

این مراسم ها همزمان با ایران اسلامی، در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود خواهد رسید.
دولت پاکستان درنظر دارد تا در برخی از شهرهای بزرگ و نقاط حساس نظامیان و نیروهای تکاور (رنجرز) را برای کمک به مسوولان محلی جهت حفظ امنیت عزاداران و شهروندان اعزام کند.

مقامات دولتی به تمامی مسوولان منطقه ای و ایالتی دستور دادند تا طرح های امنیتی را برای حفاظت از دسته جات سینه زنی در ایام محرم و جلوگیری از هرگونه وضعیت نامطلوب در اماکن مقدسه برگزاری مراسم عزاداری را نهایی و اجرا کنند.

مقامات ایالتی با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در ارتباط بوده و هماهنگی لازم برای خنثی کردن توطئه تروریست ها در ایام محرم را مبذول خواهند کرد.

رسانه‌های پاکستان نیز اعلام کردند: از امروز تا پایان سه‌شنبه هفته آینده (روز عاشورا) تردد موتور سیکلت با دو سرنشین در شهرهای کویته، کراچی و برخی از شهرهای ایالات بلوچستان و سند ممنوع اعلام شد.
عاشقان سیدالشهدا (ع) در پاکستان با سیاه پوش کردن مراکز محل تجمع شیعیان در ماتم جانکاه شهادت امام حسین (ع)، خود را برای عزاداری تا شام غریبان حسینی آماده کرده و سایر مجالس عزاداری را تا هفتم ربیع الاول ادامه می دهند.
هیات های عزاداری نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان های بزرگ و اصلی شهرهای مختلف پاکستان از جمله 'اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، اسکردو، گلگیت، کراچی، کویته، حیدرآباد، مظفرآباد، جهنگ، میانوالی، لارکانا، فیصل آباد، سرگودها، چکوال و همچنین کشمیر تحت نظارت دولت پاکستان به سوگواری خواهند پرداخت.

شبکه های تلویزیونی پاکستان هم با شروع این ایام به پخش مراسم مذهبی و عزاداری می پردازند و به احترام ماه محرم، از پخش برنامه های موسیقی و دیگر برنامه های شاد خودداری می کنند.
روز نهم و دهم محرم که مصادف با روز تاسوعا و عاشورا است، از سوی دولت پاکستان تعطیل رسمی اعلام شده و مردم در این روز، نذورات خود را بین هیات های مذهبی و فقرا پخش می کنند.
ایرانیان مقیم اسلام آباد و دیگر شهرهای پاکستان نیز با آغاز ماه محرم با برپایی مجالس عزا در غم جانسوز شهادت سومین امام شیعیان حضرت سید الشهدا (ع) همراه با ده ها میلیون نفر از هموطنان در میهن اسلامی، این ایام غم بار را به سوگ نشسته اند.
مراسم عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی، روضه و دعای زیارت عاشورا در مسجد مجتمع مسکونی کارکنان سفارت ایران در اسلام آباد پایتخت پاکستان با حضور پرشور خانواده های ایرانی برگزار می شود.

رهبران سیاسی پاکستان از جمله 'عارف علوی' رییس جمهوری و 'عمران خان' نخست وزیر همزمان با اشاره به آغاز ماه محرم و صدور پیام در آستانه روز عاشورا اعلام می کنند که محرم یادآور ایثار و فداکاری امام حسین (ع) در کربلا بوده و ثابت می کند هیچ چیزی برای مسلمانان برتر از پیروی از آموزه های اسلام، مبارزه برای حق و برائت از قدرت‌های طاغوتی نیست.

روسای ارشد احزاب و سازمان های شیعی پاکستان نیز درباره فراهم شدن تدابیر امنیتی برای عزادارای حسینی در تمام مناطق این کشور؛ از دولت و نهادهای قانونی - امنیتی پاکستان خواستند تا ضمن برقراری تدابیر امنیتی در ایام محرم؛ علیه گروه های تروریستی که خواهان ایجاد فضای خشونت و درگیری در این روزها هستند، اقدام کنند.

تروریست‌های وابسته به گروه های تکفیری و افراطی و از جمله تحریک طالبان و لشکر جهنگوی در گذشته دسته جات سینه زنی شیعیان و مراسم عزاداری در ایام محرم در مناطق مختلف پاکستان از جمله شهرهای کویته، لاهور، راولپندی، کراچی و دیره اسماعیل خان را مورد هدف قرار داده اند.

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: