۰

وحشت رژیم اسرائیل از انتقام حزب‌الله

آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی وحشت‌زده، یکی از مقام‌های لبنانی را واسطه قرار داد تا با پیشنهاد تحریم‌نشدن حزب‌الله، مانع این پاسخ شود؛ اما حزب‌الله اعلام کرد صهیونیست‌های متجاوز همچنان منتظر پاسخ حتمی و قطعی حزب‌الله باشند.
کد خبر: ۱۹۵۱۲۰
۱۰:۴۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی وحشت‌زده، یکی از مقام‌های لبنانی را واسطه قرار داد تا با پیشنهاد تحریم‌نشدن حزب‌الله، مانع این پاسخ شود؛ اما حزب‌الله اعلام کرد صهیونیست‌های متجاوز همچنان منتظر پاسخ حتمی و قطعی حزب‌الله باشند. آمریکا در حالی این روزها به مذاکره با حزب‌الله لبنان ابراز تمایل کرده است که رژیم صهیونیستی از تهدیدهای جدی سیدحسن نصرالله، رهبر این گروه مقاومت، مبنی‌بر پاسخ قاطع به تجاوزهای اخیر این رژیم درهراس است و علاوه‌بر عقب‌نشینی از برخی اقدامات نظامی خود دربرابر مقاومت، دست‌به‌دامان آمریکا شده تا مبادا پاسخ کوبنده‌ نیروهای حزب‌الله را دریافت کند.

آن‌گونه که «اسپوتنیک» گزارش می‌دهد سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، می‌خواهد با این جنبش مذاکره کند و ازطریق میانجی‌ها باب ارتباط با حزب‌الله را بگشاید. گویا رژیم صهیونیستی می‌داند تهدیدهای اخیر رهبر مقاومت لبنان جدی است و اگر میانجی برای آرام‌کردن اوضاع نداشته باشد، با پاسخ کوبنده حزب‌الله مواجه خواهد شد، همچنان‌که عبدالباری عطوان، نویسنده معروف جهان عرب بر عملی‌شدن سخنان اخیر نصرالله در پاسخ به تجاوزهای اخیر صهیونیست‌ها به لبنان تأکید می‌کند و معتقد است که اگر نصرالله حرفی می‌زند، عمل می‌کند و باید منتظر این پاسخ کوبنده بود.

جواب رد حزب‌الله به آمریکا

آمریکا در پیشنهاد خود به حزب‌الله لبنان عنوان کرده است اگر تهدیدهایش درباره رژیم اسرائیل را دنبال نکند، تحریم‌هایش علیه این گروه مقاومت را برخواهد داشت. اسپوتنیک در حالی خبر ابراز تمایل آمریکا به گفت‌وگو با حزب‌الله و رفع تحریم‌ها را منتشر کرده است که به‌گفته یکی از وزرای سابق دولت لبنان، حزب‌الله به این درخواست آمریکا جواب رد داده است.

وئام وهاب، از دولتمردان سابق لبنان، دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» عنوان کرد مسوولان لبنانی بر ایستادگی و مقاومت تأکید می‌کنند و پاسخ تجاوزات رژیم صهیونیست را خواهند داد. اینکه آمریکا می‌گوید اگر پاسخ اسرائیل را ندهید، تحریم‌های لبنان را برمی‌داریم، ازنظر ما پذیرفتنی نیست. دولتمردان لبنان و حزب‌الله بر پاسخ قاطع به تجاوزات اسرائیل تأکید می‌کند. وهاب درادامه مصاحبه خود با المیادین افزود: آمریکایی‌ها از موضع سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان، درباره تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی لبنان شگفت‌زده شده‌اند.

حتمی‌بودن پاسخ حزب‌الله به تجاوزات رژیم اسرائیل

این مقام سابق لبنانی ادامه داد: احتمال دارد حریری پیام پمپئو را به حزب‌الله انتقال داده است؛ چون وی تنها فردی بود که اخیرا با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده است. اگر جنگ علیه اسرائیل آغاز شود، موشک‌ها از همه طرف بر سر صهیونیست‌ها فرود خواهد آمد و موضع مقاومت فلسطینی نیز دراین‌باره کاملا واضح است. هرچند آمریکا از مذاکره یا برداشتن تحریم‌های لبنان سخن می‌گوید، در رفتار متناقض دیگری، دیروز چهار نهاد بانکی و بیمه‌ای لبنان را به بهانه ارتباط داشتن با حزب‌الله تحریم کرد؛ تحریمی که تناقض و دوگانگی رفتار آمریکا دربرابر سخنانش را نشان می‌دهد.

در سال‌های اخیر، رزمندگان جنبش مقاومت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی، به ارتش دولتی سوریه کمک کردند و توانستند به پیروزی‌های چشمگیری دربرابر دشمنان دست یابند؛ پیروزی‌هایی که خشم آمریکا و اسرائیل را برانگیخت و موجب شد آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا این گروه مقاوم در لبنان را تحریم کنند. حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس هم حزب‌الله را سازمان تروریستی برشمردند و از سیاست‌های ضدمقاومت رژیم صهیونیستی دربرابر حزب‌الله و دیگر نیروهای مقاوم فلسطینی حمایت کردند؛ کشورهایی که به‌گفته خودشان عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در پیش گرفتند و از اعلام‌شدن قدس به‌عنوان پایتخت فلسطین اشغالی حمایت کردند. این حمایت‌ها امروزه راه به جایی نمی‌برد و علاوه‌بر ایجاد شکاف میان ائتلاف عربی-عبری شاهد شکست‌های متعدد آن‌ها در یمن هستیم.

وحشت رژیم اسرائیل از انتقام حزب‌الله

سیگنال مذاکره آمریکا با حزب‌الله در حالی منتشر می‌شود که سیدحسن نصرالله یکشنبه گذشته در جشن دومین سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» و «رأس بعلبک» در مرز این کشور با سوریه، با بیان اینکه در حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به محل استراحت نیروهای حزب‌الله در سوریه دو نیروی این گروه شهید شدند، گفت: تجاوز صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و به اسرائیلی‌ها می‌گویم بنیامین نتانیاهو به بهای ریختن خون شما در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کند. مهم‌ترین هدف نتانیاهو از این ‌گونه حملات به گروه‌های مقاومت را باید انتخابات پارلمانی اسرائیل دانست. نتانیاهو که در انتخابات پارلمانی گذشته با وجود کسب اکثر کرسی‌های پارلمان موفق نشد ائتلاف و کابینه تشکیل دهد، اکنون باید در هفته‌های آتی در حالی باردیگر شاهد انتخابات پارلمانی باشد که اوضاع وی به‌شدت با بحران مواجه شده است و دست به چنین اقداماتی می‌زند که با پاسخ قاطع حزب‌الله روبه‌رو شده است.

تجاوز پهپادی رژیم اسرائیل به لبنان نشان‌دهنده وضعیت اسفناک نتانیاهو در شرایط کنونی است که چند هفته به انتخابات مانده است. این وضعیت اسفبار وی را برآن داشت تا دست به چنین اقدامی بزند که به‌خوبی از تبعات آن آگاهی دارد؛ تبعاتی که مقام‌های لبنانی آن را نوعی اعلان جنگ برشمردند و بر پاسخ مقاومت تأکید کردند. آنچه بیش از همه پاسخ انتقامی نیروهای مقاومت به تحرکات ماجراجویانه اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه، لبنان و عراق را جدی کرده، سخنرانی شامگاه یکشنبه دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که تأکید کرد دوران بزن‌دررو و تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان به‌سر آمده و ازاین‌پس، حزب‌الله هر هواپیما و پهپاد متجاوز را سرنگون خواهد کرد.

منبع: صبح نو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: