۱

ممانعت از خروج زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام روزانه ۱۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: اجازه خروج به افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و بیمه نشده‌اند، داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۸۵۴
۱۰:۰۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام روزانه ۱۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: اجازه خروج به افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و بیمه نشده‌اند، داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با تأکید بر اینکه زائران اربعین حسینی امسال باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: در صورتی که فردی ثبت‌نام نکند، نمی‌تواند از کشور خارج شود.

وی تصریح کرد: بدون بیمه هیچ کس نباید وارد کشور دیگری شود چرا که ممکن است در آنجا حادثه‌ای برای وی رخ دهد. بر همین اساس اجازه خروج افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و بیمه نشده‌اند، داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی از بیمه شدن یک میلیون و ۷۵۰ هزار زائر اربعین در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال مسئله صدور ویزا را نداریم و فقط باید زائران وارد سامانه سماح شوند و هزینه بیمه خود را پرداخت کنند.

وی تشریح کرد: امسال سطح خدمات بیمه افزایش یافته است؛ بر این اساس زائرانی که فوت(مرگ طبیعی) کنند ۴۰ میلیون تومان پول بیمه به خانواده آنها پرداخت می‌شود. زائرانی که در اثر حادثه فوت کنند ۲۰۰ میلیون تومان خانواده آنها دریافت می‌کنند. هزینه بیمه نقص عضو ۲۴۰ میلیون تومان، بستری در بیمارستان تا سقف ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دریافت خدمات سرپایی تا سقف دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: نمایندگان بیمه ایران در بیمارستان‌های عراق حضور دارند و همه زائرانی که در کشور عراق نیازمند دریافت خدمات پزشکی هستند با حضور در بیمارستان‌های عراق و ارتباط با نماینده بیمه ایران از خدمات بیمه می‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: روزانه تقریباً ۱۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
پول زوری به نام سامانه سماح از مردم نگیرید.حرام خوری نکنید.