۰

ستاد اربعین تنها مجوز فعالیت موکب‌ها را صادر می‌کند

فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: وظیفه صدور مجوز فعالیت موکب‌ها در ایام اربعین حسینی برعهده ستاد اربعین است و برپایی آن‌ها با مشارکت و کمک‌های مردمی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۸۱۰
۱۴:۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام محمدطه مهری ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین اسلام‌آباد غرب که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام‌آباد غرب و بخش حمیل از دیرباز پذیرای عاشقان امام حسین (علیه السلام) در اربعین حسینی بوده‌اند، البته نمادهایی از میزبانی و دوستداری خدمت به دوستداران ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)در کل استان کرمانشاه وجود دارد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب ادامه داد: تعدادی معاند نه تنها نتوانستند این چراغ علاقه به اهل بیت(علیهم السلام) را خاموش کنند، بلکه روز به روز این چراغ را پرفروغ‌تر، پرفروزان‌تر و روشن‌تر ازقبل دیدا‌ایم و الان تنها در ایران این ارادت نیست بلکه در سراسر دنیا علم و بیرق عزای شهادت مظلومانه امام حسین(علیه السلام) برافراشته می‌شود.

وی تاکید کرد: با بازگشایی مرز خسروی وظیفه ما نسبت به سالیان قبل سنگین‌تر و حساس‌تر می‌شود، و با تمام توان در همه ابعاد مختلف باید بهترین استقبال را داشته باشیم.

مهری با فعالیت 11 موکب فعال در سطح شهرستان طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: وظیفه صدور مجوز فعالیت موکب‌ها در ایام اربعین حسینی برعهده ستاد اربعین است و برپایی موکب‌ها با مشارکت و کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

*زیرساخت‌ها و امکانات برای خدمات‌دهی به زائران عتبات عالیات در اسلام‌آباد غرب فراهم می‌شود

فرماندار اسلام‌آباد غرب نیز در ادامه، اظهار داشت: براساس تاکیدات نیاز است دستگاه‌های اجرایی فعال و پیگیر امور باشند.

جهانبخش حیدری ادامه داد: برنامه‌هایی که برای استقبال مورد نیاز است را تدارک و برنامه‌ریزی کنیم و همه توانمندی‌هایی که مورد نیاز شهرستان است در راستای اجرای ماموریت‌هایی به دستگاه‌های اجرایی، انجام شود.

وی افزود: نگاه و زیرساخت‌های ویژه به بحث تدارکات باشد و بسترها و شرایط لازم برای استقبال از زوار امام حسین (ع) را فراهم کنیم، تشکیل کمیته‌های ستاد اربعین با شرح وظایف آنان به خوبی پیش رود.

حیدری با بیان اینکه تکالیفی که برای هرکدام از دستگاه‌ها اعلام و به جد پیگیری می‌شود، ادامه داد: مسیر تردد زوار، نخاله‌های موجود در مسیر، فعال بودن مراکز درمانی و اورژانس، آتش‌نشانی، مکان‌یابی صحیح موکب‌ها، نظارت بر بازارها، نظارت بر مهمانسراها، اسکان‌ها و فضا برای شناسایی ستاد، علایم راهنمایی و رانندگی و... به خوبی مدیریت و انجام می‌شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: