۰

حمله پهپادی اسرائیل به عراق طرح عربستان بود

نشریه میدل ایست آی جزئیات جدیدی از حملات پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به حشدالشعبی عراق و همدستی سعودی‌ها با صهیونیست‌ها علیه نیرو‌های مقاومت را فاش کرد.
کد خبر: ۱۹۴۷۹۲
۱۲:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نشریه انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق نوشت: پنج حمله پهپادی اخیر صهیونیست‌ها به مراکز نظامی عراق از پایگاه‌های متعلق به نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» که از حمایت مالی عربستان سعودی برخوردارند، صورت گرفته است.

این نشریه به نقل از یک افسر اطلاعاتی عراق -که نخواست نامش فاش شود و از آخرین گزارش‌های سری و امنیتی عراق اطلاع دارد- گزارش داد حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع نظامی عراق با پشتیبانی سعودی‌ها و با آگاهی کامل نیرو‌های دموکراتیک سوریه اجرا شده است.

این مقام مسئول عراقی گفت: پهپاد‌های صهیونیستی از پایگاه‌های نظامی نیرو‌های دموکراتیک سوریه (که تحت حمایت آمریکا هستند) با حمایت مالی و پشتیبانی سعودی‌ها عملیات خود را اجرایی کرده اند.

به گفته این مقام عراقی، طرح حمله پهپادی به مواضع نیرو‌های مقاومت عراق زمانی اجرایی شد که «ثامر السبهان»، وزیر سعودی در امور خلیج فارس، در ماه ژوئن به شمال شرق سوریه که در کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه قرار دارند، سفر کرد.

السبهان که یکی از مقامات ارشد نظامی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز محسوب می‌شود در ازای استفاده از پایگاه‌های نیرو‌های دموکراتیک سوری، آمادگی ریاض برای حمایت مالی از آن‌ها را اعلام کرد.

طبق اظهارات این مقام عراقی، پایگاه‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه موقعیتی مناسب برای حمله به مواضع نیرو‌های مقاومت عراق هستند؛ چراکه امکان حمله به اهداف آن‌ها از سرزمین‌های اشغالی وجود نداشت و حمله از مناطق تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک کُرد در شمال شرق سوریه انجام شد.

نیروهای حشد الشعبی فقط اسرائیل را مسئول حملات اخیر معرفی کردند. این در حالی بود که دولت بغداد در خصوص این که حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفته، موضع تردید اتخاذ کرده بود زیرا پهپادهای صهیونیستی قادر نیستند به خاک عراق برسند.

این مقام اطلاعاتی عراق تاکید کرد: نیرو‌های صهیونیست پهپاد‌های خود را از پایگاه‌های تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه هدایت می‌کردند.

روز دوشنبه، برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز اعلام کرد حاکمیت و امنیت این کشور «خط قرمزی» است که دولت باید از آن محافظت کند.

از ماه ژوئیه، بخشی از پایگاه ها، انبار‌های مهمات و کاروان‌های متعلق به نیرو‌های مقاومت عراق [حشدالشعبی] به شکل مشکوکی هدف مجموعه‌ای از انفجار‌ها قرار گرفتند که به گفته ناظران عراقی حملات بخشی از عملیات پهپادی آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق است.

یکشنبه گذشته، دو پهپاد مواضع نیرو‌های مقاومت در استان الانبار واقع در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار دادند. نیرو‌های مقاومت ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کردند پهپاد‌های متجاوز از پشتیبانی هوایی نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق که مدعی مبارزه با داعش هستند، برخوردار بوده اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: