۰

مجمع شیعیان پاکستان خواهان حل دیپلماتیک مناقشه کشمیر شد

مجمع شیعیان پاکستان متشکل از احزاب سیاسی و گروه های مختلف شیعی در این کشور با ابراز نگرانی جدی نسبت به اوضاع منطقه جامو و کشمیر، حل این مسئله را در گروی تقویت وحدت اسلامی و استفاده از روش های موثر دیپلماتیک عنوان کرد.
کد خبر: ۱۹۴۷۵۹
۱۰:۴۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مجمع شیعیان پاکستان متشکل از احزاب سیاسی و گروه های مختلف شیعی در این کشور با ابراز نگرانی جدی نسبت به اوضاع منطقه جامو و کشمیر، حل این مسئله را در گروی تقویت وحدت اسلامی و استفاده از روش های موثر دیپلماتیک عنوان کرد.

همایش مشترک احزاب و گروه های شیعه پاکستان با عنوان حمایت از کشمیر روز سه شنبه در شهر اسلام آباد برگزار شد. هدف از برگزاری همایش مشترک رهبران شیعه این کشور تاکید بر یکپارچگی تمام فرق اسلامی در پاکستان برای حمایت از ملت های مظلوم جهان از جمله مردم فلسطین، یمن، سوریه، افغانستان و کشمیر بود.

روسا و مسئولان ارشد ۳۰ حزب سیاسی و گروه مذهبی متعلق به شیعیان پاکستان از جمله مجلس وحدت مسلمین، جنبش اسلامی، سازمان دانشجویان امامیه، سازمان امت واحده و کنفرانس شیعیان در این همایش حضور داشتند.

سخنرانان با تقدیر از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث کشمیر و حل تنش ها میان پاکستان و هند، با ملت فلسطین نیز ابراز همبستگی کرده و اقدامات ظالمانه اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را به شدت محکوم کردند.

«سید فخر امام» نماینده ارشد مجلس ملی پاکستان و رئیس کمیسیون امور کشمیر به عنوان مهمان ویژه این برنامه از رویکرد کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در قبال اوضاع کشمیر و مواضع اصولی آنان برای کمک به حل تنش ها در شبه قاره قدردانی کرد.

وی در عین حال با انتقاد از سکوت برخی از کشورهای اسلامی-عربی در قبال مسلمانان کشمیر و عدم توجه به خطر تشدید تنش ها در جنوب آسیا، تاکید کرد: حل مناقشه کشمیر امری اجتناب ناپذیر برای صلح پایدار در جنوب آسیا است.

سید فخر امام، از کشمیر به عنوان عامل احتمالی رویارویی بین پاکستان و هند به عنوان دو کشور هسته ای در جنوب آسیا یاد کرد و گفت: جامعه جهانی باید برای حل این موضوع نقش موثری ایفا کند.

علامه «محمد امین شهیدی» رئیس سازمان امت واحده پاکستان گفت: مسلمانان نباید برای حل دغدغه های پیش روی خود به حاکمان عربی امیدوار باشند زیر پادشاهان عرب هیچ تمایل و یا همدلی برای ملت های مظلوم مسلمان ندارند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی باید مدافعان و حامیان اصلی خود به ویژه در میان کشورهای اسلامی را بشناسد، ما نیازی به آن دسته از کشورهایی نداریم که برای منافع سیاسی و شخصی از جایگاه امت اسلامی سوء استفاده می کنند.

علامه «سید افتخار حسین نقوی» رئیس شبکه خبری سچ تی وی پاکستان نیز طی سخنرانی در این همایش بی تفاوتی برخی از کشورهای عرب از جمله سعودی و امارات در بحث مسلمانان و چالش های پیش روی جهان اسلام را مورد سرزنش قرار داد.

این شخصیت برجسته شیعه پاکستان اظهار داشت: امروز تنها جمهوری اسلامی ایران را می تواند مشاهده کرده که همیشه برای دفاع از حقوق مسلمانان در تکاپو است.

«ثاقب اکبر» رئیس موسسه علمی و پژوهشی البصیره در اسلام آباد نیز گفت: حل مناقشه کشمیر نیاز به مشارکت کشورهای تاثیر گذار در منطقه از جمله ایران دارد، همانطور که مواضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه ستودنی است سایر کشورها نیز باید برای حل مسائل پیش روی مسلمانان در جنوب آسیا نقش آفرینی کنند.

اعضای همایش مجمع شیعیان پاکستان در پایان این برنامه از دولت اسلام آباد خواستند تا ضمن پیروی از روش های موثر دیپلماسی از ظرفیت کشورهای برادر اسلامی برای حل موضوع کشمیر استفاده کند.

آنان تاکید کردند: جهان اسلام با جنگ روانی قدرت های استکباری روبرو است که هدف آن تضعیف مسلمانان است. ترامپ و سایر قدرت های غربی هرگز برای تامین حقوق مسلمانان کاری نخواهند کرد.

مجمع شیعیان پاکستان با ابراز نگرانی جدی نسبت به وضعیت بحرانی کشمیر، از سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشر خواست تا برای رفع مشکلات مسلمانان این منطقه اقدام کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: