۱
آسوشیتدپرس:

نسل‌کشی فرهنگی مسلمانان اویغور در چین

اگر کسی در چین بخواهد در مورد فرهنگ و مذهب مسلمانان اویغور مطلبی منتشر کند احتمالاً سر از زندان درمی‌آورد همانطور که «یولگون رُزی» به زندان افتاد.
کد خبر: ۱۹۴۶۹۳
۱۶:۰۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر کسی در چین بخواهد در مورد فرهنگ و مذهب مسلمانان اویغور مطلبی منتشر کند احتمالاً سر از زندان درمی‌آورد همانطور که «یولگون رُزی» به زندان افتاد.

«یولگون رُزی» ۱۵ سال تمام تلاش کرد همه مجوزهای لازم برای انتشار کتابش در مورد شعر و ادبیات مسلمانان اویغور را بگیرد تا اینکه ۳ سال پیش همه مجوزهایش لغو شد و خودش هم به زندن افتاد. سیاست رسمی چین در استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ(ترکستان) فشار بر اقلیت اویغور به منظور جلوگیری از افراطی شدن آنها است. دهه‌ها است که چین آزادی مذهبی را در این استان محدود کرده و حتی از حجاب زنان و ریش مردان هم نگذشته است. از همه بدتر اینکه بیش از یک میلیون مسلمان اویغور را به بهانه درک درست از مذهب و آموزش عقیدتی و سیاسی روانه زندان کرده و کودکانشان را نیز از آنها جدا کرده است.

«یولگون رُزی» که در سال ۲۰۱۶ از سوی رژیم کمونیست چین بازداشت شد به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. او نماد نسل‌کشی فرهنگی چین در استان مسلمان نشین سین‌کیانگ است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
کجاست کسانی که داد از حمایت از مردم مظلوم مسلمان می زنند اما در مقابل این همه بیدا نفس هم نمی کشند...