۰
عمران خان:

اشتباه دولت هند به مردم کشمیر فرصت آزاد شدن خواهد داد

نخست وزیر پاکستان با اشاره به لغو قوانین ۳۷۰ و ۳۵ ای توسط هند گفت: این اشتباه مردم کشمیر را به خواسته همیشگی شان خواهد رساند.
کد خبر: ۱۹۴۶۵۴
۱۲:۲۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر پاکستان با اشاره به لغو قوانین ۳۷۰ و ۳۵ ای توسط هند گفت: این اشتباه مردم کشمیر را به خواسته همیشگی شان خواهد رساند.

 «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با اشاره به اوضاع وخیم در کشمیر گفت: ما در انتظار موضع گیری کشورهای جهان نخواهیم ماند و هر زمان نیاز شود مردم و ارتش آماده حل کامل مسئله کشمیر هستند.

وی تصریح کرد: اشتباه تاریخی هند در لغو قوانین حفظ تناسب جمعیت کشمیر باعث می‌شود مردم این منطقه به خواسته همیشگی شان یعنی آزادی برسند.

عمران خان اظهار داشت: لحظات و شرایط حساسی است که ما باید مردم را از تمام جوانب اقدام بعدی خود آگاه کنیم، در هر حال این مسئله‌ای است که از سوی هند به ما تحمیل شده است.

نخست وزیر پاکستان گفت: از زمان آغاز حکومتم تلاش کردم با تمام کشورهای همسایه روابط خوبی برقرار کنم، صلح در افغانستان را پیگیری کردم و حتی به دولتمردان هندی پیام دادم که اگر یک قدم به سوی ما بردارند، دو قدم به سوی آنها برخواهیم داشت.

رهبر حزب تحریک انصاف اضافه کرد: متاسفانه وقتی حمله پلواما صورت گرفت و یک جوان کشمیری در اعتراض به وضعیت این منطقه به نظامیان هندی حمله کرد، دولت دهلی نو به جای توجه به حل مسئله پاکستان را متهم کرده و قصد داشت به خاک ما حمله کند.

وی اضافه کرد: آنها حتی قصد داشتند نام اسلام آباد را در لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی FATF قرار دهند ولی موفق به این کار نشدند.

عمران خان تاکید کرد: برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی مسئله کشمیر یک موفقیت سیاسی و دیپلماتیک به حساب می آید.

وی افزود: به زودی و در سخنرانی خود در سازمان ملل به ابعاد مختلف مسئله کشمیر خواهم پرداخت تا تمام جهان این مشکل را بهتر درک کنند.

عمران خان گفت: اگر مسئله به شکل مذاکره حل نشود و ما مجبور به جنگ شویم تمام کشورهای جهان از آثار این جنگ متضرر خواهند شد و بهتر است پیش از آغاز جنگ راه حل مناسبی برای این بحران پیدا شود.

گفتنی است مسئله کشمیر همزمان با استقلال پاکستان بین دو کشور هند و پاکستان به وجود آمد و علی رغم تاکید سازمان ملل بر برگزاری یک همه پرسی در این منطقه تاکنون دولت هند با این رای گیری موافقت نکرده است.

طی روزهای اخیر نظامیان هندی مردم کشمیری را حبس خانگی کرده و در تلاش هستند تا تناسب جمعیت در این منطقه را نیز به هم بریزند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: