۰

افزایش دوبرابری اعتیاد در میان جامعه کارگری

معاون تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با ابراز نگرانی از گسترش اعتیاد در میان جامعه کارگری گفت: جمعیت معتادین در این قشر نسبت به ۱۰ سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۹۴۵۵۴
۱۵:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، ظهر امروز تفاهم‌نامه اعتباری فی ما بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی فرهنگی وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با محوریت پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با حضور ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار و سعید منتطر المهدی معاون تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه از طریق کاربست ملی شیوع شناسی اعتیاد و برنامه پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید و اجرا خواهد شد.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه با تشخیص ذائقه و با کمک جوانان برای ارائه نسخه‌های کاربردی و کارساز امروز برای مواجهه با اعتیاد پیش برویم.

وی با اظهار نگرانی از گسترش اعتیاد در میان جامعه کارگری گفت: جمعیت معتادین در این قشر نسبت به ۱۰ سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: عمده این جمعیت از مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند، که عمدتا ریشه این مصرف در سختی کار و خلاءهای روانی است.

منتظر المهدی خاطر نشان کرد: ۵۵ درصد معتادین با مشکلات خانوادگی از جمله طلاق دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به اینکه حدود ۳ هفته پیش در راستای اجرای طرح کاج تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسیده است، ابراز داشت: روز شنبه در جلسه‌ای که با حضور مدیران اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، نکات حائز اهمیتی برای پیشبرد بهتر طرح ارائه شد.

وی ادامه داد: در این طرح از بسته‌های مهارتی که در قالب ۳ بسته خدمتی تهیه شده است استفاده خواهد شد.

صادقی فر با اشاره به اینکه ارتباط دائمی انسان با ابزار موجب خشونت و گرایش به اعتیاد می‌شود اظهار داشت: براساس مطالعات علمی این فضاها ۱۰ درصد گرایش به خشونت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: وظیفه این دستگاه را براساس ماده ۱۴۷ قانون کار پرداختن به این مساله هست.

صادقی فر گفت: مبلغ ۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح کاج اختصاص داده شده است. که ۱۳۰۰ بنگاه اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفره را در برمی‌گیرد‌.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: