۰

حمایت از ۳۰ هزار هیئت مذهبی در طرح شمیم حسینی

حجت‌الاسلام عادل با اعلام اجرای طرح «شمیم حسینی» با محور حمایت از هیئت‌های مذهبی، گفت: ۳۰ هزار هیئت از طریق این طرح، از بن ۳۰ درصد تخفیف و کمک ۵۰۰ هزار تومانی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۴۵۴۲
۱۴:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در نشست خبری تشریح برنامه های محرم سازمان اوقاف و امور خیریه که امروز (دوشنبه، 4 شهریور ماه) در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: 60 درصد کل موقوفات سازمان متعلق به امام حسین (ع) است که در موضوعات مختلف از جمله روضه خوانی و شبیه خوانی هزینه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم حسینی، بیان کرد: امسال این طرح با ویژه برنامه هایی همچون «لبیک یا حسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من العسل»، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی و رهروان زینبی در 3032 بقعه اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» برای اولین بار، گفت: این طرح در سه فصل روضه خوانی، اطعام و تعزیه اجرا می شود.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: در اجرای این طرح موقوفات مربوط به اطعام عزاداران و تعزیه بدون قید زمان و مکان مورد توجه قرار می گیرد. بر این اساس در حدود 400 امامزاده، نمایشگاه اقلام موردنیاز برای اطعام در هیئات با حضور اصناف محلی و فروشندگان برگزار می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: این نمایشگاه یک هفته قبل از ماه محرم در امامزادگان برگزار می شود و در این زمینه سازمان اوقاف و امور خیریه، فروشندگان و خیرین از هیئات مذهبی حمایت می کنند. هیئات مذهبی با شرکت در این طرح می توانند از بن 30 درصد تخفیف برای خرید اقلام هیئات شان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 90 هزار هیئت مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده است، گفت: بر اساس طرح شمیم حسینی یک سوم هیئات مذهبی تحت پوشش قرار می گیرند. در واقع 30 هزار هیئت از حمایت های این طرح بهره مند می شوند.

وی میزان کمک هایی که از هیئات مذهبی در این طرح صورت می گیرد را 500 هزار تومان کمک نقدی و 30 درصد تخفیف خرید اعلام کرد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: