۰

ضرورت ارتباط بیشتر پیروان ادیان به ویژه در دانشگاه‌ها

در یک تحقیقات جدید که توسط بنیاد پیو انجام گرفت به آگاهی پایین دانشجویان از ادیان مختلف اشاره شده و نسبت به ارتقاء سطح دانش دانشجویان از ادیان مختلف تاکید شد.
کد خبر: ۱۹۴۴۷۳
۰۹:۵۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، متخصصان ایالت اوکلاهاما با استناد به یک تحقیقات جدید پیو، بر اهمیت گردهم آوردن دانشجویان دانشگاه ها با ادیان و مذاهب مختلف برای ارتقاء آگاهی رسانی بیشتر از آداب و رسوم پیروان ادیان مختلف پیرامون آن ها تاکید کردند.

محمد علی سزار مدیر اجرایی موسسه گفتمان در اوکلاهاما گفت: مردم هیچ تعاملی با هم دیگر ندارند و وقتی هیچ همکار ، همسایه و یا دوستی از ادیان دیگر ندارند، در نتیجه هیچ تصوری درباره اسلام ، یهودیت ، هندوئیسم یا سایر ادیان ندارند. ما می خواهیم آن ها با هم ارتباط برقرار کنند. فکر می کنم این اولین قدم است

سزار گفت: موسسه گفتمان و خانه ترکی رین دراپ بر نزدیک سازی گروه های متنوع به یکدیگر برای یادگیری بیشتر درباره همدیگر و ایجاد رابطه دوستی بر اساس مشترکات تاکید دارد. ما باید همدیگر را دوست بداریم، و در نتیجه می توانیم انسانیت را در همدیگر پیدا کنیم. بله! ما تفاوت هایی داریم اما در پایان، همسایه من یک انسان مانند من است.

گفتنی است نتایج یک ارزیابی توسط مرکز تحقیقات پیو که در ماه جولای منتشر شد با تمرکز بر دانش مذهبی آمریکایی ها ، نشان داد که بیشتر آمریکایی ها با برخی از مبانی مسیحیت و کتاب مقدس آشنا هستند.

با این حال ، یافته ها حاکی از آن بود که کمتر بزرگسالان در سرتاسر ایالات متحده قادر به پاسخگویی صحیح به سؤالات واقعی در مورد ادیان یهودیت ، بودایسم و هندوئیسم هستند و اکثر آنها نمی دانند قانون اساسی آمریکا درباره دین چه می گوید، چون این مسئله مربوط به سیاستمداران منتخب می شود.

در این بررسی همچنین مشخص شد که اکثریت آمریکایی ها نسبت به درصد مسلمانان و یهودیان اطلاعات نادرستی دارند یا نامطمئن هستند.

این نظرسنجی در پایان به آموزش مردم درباره ادیان مختلف تاکید کرد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: