۰

نقش ستاره‌های مسلمان در جذب جوانان به ورزش

مشاور اتحادیه فوتبال انگلیس، افزایش تعداد الگوهای مسلمان در فوتبال این کشور را عامل اقبال جوانان مسلمان به این رشته ورزشی دانست.
کد خبر: ۱۹۴۲۶۶
۱۵:۵۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «رمله اختر»، عضو شورای اتحادیه فوتبال انگلیس، حضور فوتبالیست‌های مسلمان همچون «محمد صلاح» و «سادیو مانه» در لیگ این کشور را عامل گرایش جوانان مسلمان به ورزش دانست و گفت: من نقش ستاره‌هایی مانند صلاح و مانه را در جامعه مسلمانان انگلیس دیده‌ام.

وی که رئیس پیشین بنیاد ورزش زنان مسلمان انگلیس است،‌ افزود: هنگامی که بازی فوتبال را به صورت محجبه شروع کردم هم تیمی‌هایم توجه بیشتری به مهارت‌های بازی من کردند. یکی از افتخاراتم تلاش برای لغو ممنوعیت حجاب در فوتبال انگلیس از سال ۲۰۰۷ است. با آنکه عملی شدن این امر یک دهه به طول انجامید اما این کار پیام دلگرم کننده‌ای برای دختران مسلمان داشت.

وی همچنین تأکید کرد: مهمترین مسئله از نظر من این است که جوانان مسلمان در انگلیس بتوانند در محیطی امن به فوتبال بپردازند.

یادآوری می‌شود، بر اساس یک تحقیق، موفقیت بازیکنان مسلمان همچون صلاح و مانه در لیگ برتر انگلیس، در کاهش برداشت‌های نادرست درباره اسلام نیز نقش داشته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: