۰

پزشکانی که با خدا معامله می‌کنند

روز پزشک در حالی فرا می‌رسد که این روزها جامعه پزشکی تحت انتقادات شدیدی به دلیل مسائل مالی است؛ در این میان پزشکانی نیز وجود دارند که بدون نگرانی از این انتقادات هدف خود را جلب رضایت خداوند و مردم قرار داده‌اند و عاشقانه به خلق خداوند خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۴۲۴۵
۱۴:۳۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، روز پزشک در حالی فرا رسیده است، که جامعه پزشکی چند سالی است به دلیل برخی مسائل مانند موضوع زیرمیزی‌ها و کارت‌خوان‌ها زیر تیغ انتقاد هستند و بسیاری از مردم و فعالان مدنی، پزشکان را به دلیل این نوع شائبه‌ها محکوم کنند.

در عین حال درصد بسیاری از پزشکان نیز طی سال‌های اخیر بدون هیاهو و کوچکترین چشمداشت مالی اقدام به مداوای بیمارانی کرده‌اند که از هرگونه امکانات محروم و علاوه بر رنج بیماری، دچار رنج‌های اجتماعی و اقتصادی نیز بوده‌اند.

این پزشکان در قالب گروه‌های داوطلبانه و خیریه و تهیه امکانات شخصی به صورت دوره‌ای به نقاط محروم کشور سفر می کنند و ضمن کم کردن رنج بیماری از تن این افراد و نشاندن لبخند رضایت بر لب آنها، ثابت کردند که پزشکان واقعی افرادی هستند که بیماران را به چشم منابع مالی نگاه نمی کنند، بلکه آنان را وسیله‌ای برای جلب رضایت پروردگار می بینند.

علیرضا صابری قوچانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و فوق تخصص جراحی پلاستیک، یکی از این پزشکان است، که از سال ۸۹ همراه با گروهی از جراحان پلاستیک دیگر به مناطق محروم کشور سفر کرده و اقدام به جراحی ناهنجاری‌های صورت محروم‌ترین افراد جامعه از نظر مالی کرده است.

وی که متولد ۱۳۵۳ است از سال ۱۳۸۳ کار خود را به عنوان جراح پلاستیک آغاز کرده و در حال حاضر در استان البرز و شهرستان کرج به کار طبابت مشغول است.

صابری قوچانی با بیان اینکه هر کاری که در راه رضای خدا و خلق او باشد، لذت‌بخش است، گفت: هر عمل جراحی که برای افراد بی بضاعتی که بعد از خداوند امیدی جز دستان پزشک ندارند و پس از انجام عمل نیز رضایت خاطر آنان برآورده شده است، بسیار انرژی دهنده و لذت‌بخش است.

وی افزود: در این نوع جراحی‌ها ما هیچ‌گونه چشمداشت مالی نداریم و فقط به دنبال جذب رضایت مردم هستیم، این کسب رضایت موجب ترغیب ما برای عمل های جراحی بعدی می شود. احساسی که پس از این جراحی‌ها وجود دارد را نمی‌توان با هیچ حس دیگری مقایسه کرد.

صابری قوچانی ادامه داد: بیمارانی که با آن‌ها برخورد داریم اغلب به دلیل فقر نتوانسته‌اند برای ناهنجاری‌هایی که بر روی صورت خود دارند کاری انجام دهند، همین ناهنجاری از دید آنان و بعضی از مردم اطراف آن‌ها نوعی نازیبایی بوده و موجب انزوای آنان شده است؛ کودکان بسیاری به همین سبب ترک تحصیل می‌کنند و یا دختران و پسران جوان دچار ترس از ازدواج می‌شوند، اگر بتوانیم این افراد را معالجه کنیم نه تنها به آنان خدمت می‌کنیم بلکه به جامعه و آینده اجتماع خدمت کرده‌ایم چه بسا کودکی که ترک تحصیل کرده با برطرف شدن ناهنجاری صورت خود، بار دیگر به مدرسه بازگردد و در آینده فرد مؤثری برای جامعه شود.

عضو مؤسسه ملی مرهم یادآور شد: وقتی فردی جراحی می‌شود، تا چند وقت پس از جراحی وضعیت او را پیگیری می‌کنیم، در یکی از سفر‌ها به زاهدان، دختر کوچکی به دلیل وجود ضایعه‌ای بر روی صورت و احساس نازیبایی کردن، ترک تحصیل کرده بود، این کودک به گروه ما مراجعه کرد، وقتی با این دختر صحبت کردیم، گفتیم با این شرط او را عمل می‌کنیم که به مدرسه بازگردد و تحصیل خود را آغاز کند، ما او را عمل کردیم و دو ماه بعد که وضعیت او را پیگیری کردیم فهمیدیم که به مدرسه بازگشته است، این خبر حس بسیار خوبی را در من برانگخیت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه امید بیماران برای معالجه، قوی‌ترین انگیزه برای هر پزشک است، گفت: این امید موجب می‌شود، که ما انرژی بگیریم و بتوانیم عمل‌های جراحی را انجام دهیم. برای هر سفری که به مناطق محروم می‌رویم عمل‌های خود در کلینیک یا بیمارستان را کنسل یا به تعویق می‌اندازیم چرا که این عمل‌ها برای ما تجدید قوا محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با انتقاد از حملاتی که به پزشکان می‌شود، تصریح کرد: برداشت نادرستی از پزشکان وجود دارد و فکر می‌کنند که همه پزشکان به دنبال پول هستند و تنها جیب خود را مدنظر قرار می‌دهند، در حالی که ما قسم خورده‌ایم و بین فرد ثروتمند و فقیر هیچ تفاوتی قائل نیستیم، هر دوی این‌ افراد برای ما بیماری هستند که باید بیماری را از تن او بیرون کنیم.

صابری قوچانی بیان کرد: هر چند برخی از پزشکان هستند که از راه راست خارج می‌شوند و باید سعی کرد که آن‌ها را به مسیر درست هدایت کرد، اما این افراد کمتر از پنج درصد پزشکان را تشکیل می‌دهند، منکر وجود این افراد نمی‌شویم، اما این‌ها درصد کمی هستند که موجب بدبینی به سایر پزشکان شده‌اند در حالیکه بسیاری از افراد جامعه پزشکی، جزء فداکارترین شهروندان هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: