۰

اعتراف مشاور وزیر دفاع دولت هادی به پایان عمر این دولت در یمن

مشاور وزیر دفاع دولت عبدربه منصور هادی می‌گوید دیگر نیازی به انصارالله یمن برای حذف این دولت در یمن نیست و شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات به خوبی از عهده این امر بر آمدند.
کد خبر: ۱۹۴۱۴۷
۰۸:۵۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «یحیی ابوحاتم»، مشاور وزیر دفاع دولت «عبد رَبِّــه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن به پایان عمر سیاسی این دولت در این کشور اعتراف کرد.

او در حساب توییتری خود نوشت: «دیگر نیازی به [انصارالله] الحوثی برای نابودی [دولت] مشروع یمن نیست؛ چرا که [شورای] انتقالی جنوب این مأموریت را به نحو احسن انجام داد».

نیروهای «الحزام الامنی» وابسته به «شورای انتقالی جنوب» یمن که مورد حمایت امارات عربی متحده است، نوزدهم مرداد شهر عدن را بعد از چهار روز درگیری با نیروهای دولت منصور هادی به اشغال خود درآورده و این نیروها و دولت مذکور را از این شهر فراری دادند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند.

پنجشنبه نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه همزمان با حضور هیأت شورای انتقالی جنوب به رهبری «عیدروس الزبیدی» در عربستان سعودی برای مذاکره با مقامات این کشور بر سر جنوب یمن، درگیری‌ها به استان شبوه و مرکز آن یعنی شهر «عتق» رسیده است.

به‌رغم اینکه رسانه‌های وابسته به دولت منصورهادی مدعی شدند که اوضاع در شبوده تحت کنترل نیروهای این دولت است، ولی رسانه‌های طرف مقابل می‌گویند درگیری‌ها در شبوه همچنان ادامه دارد. در صورت سقوط این شبوه، این سومین استانی خواهد بود که از سیطره دولت منصور هادی که مورد حمایت عربستان سعودی است، خارج می‌شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: