۰
هشدار انصارالله:

هرکس حاکمیت یمن را نقض کند، با پاسخ ما رو به رو می شود

سخنگو و رئیس هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله چهارشنبه شب با هشدار به مقام های کاخ سفید و در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن گفت: هرکس حاکمیت یمن را نقض کند، با پاسخ ما روبه رو خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۴۰۵۲
۰۹:۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،سخنگو و رئیس هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله چهارشنبه شب با هشدار به مقام های کاخ سفید و در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن گفت: هرکس حاکمیت یمن را نقض کند، با پاسخ ما روبه رو خواهد شد.

این سخنان در واکنش به خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی "ام کیو ۹" در استان ذمار در جنوب شرق صنعا؛ پایتخت یمن اعلام می شود.
"محمد عبدالسلام" در صفحه توئیتری خود نوشت: پرواز هواپیماهای آمریکا بر فراز آسمان یمن نشانگر مشارکت فعال واشنگتن در تجاوز به این کشور است.
وی اضافه کرد: پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز کشوری با حاکمیت مستقل، بیانگر آن است که واشنگتن از پیامد اقداماتش مطلع نیست و این کار آنها یا نشانه حماقت است یا نشانه خود بزرگ بینی و گردن کشی.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن هشدار داد: یمن میدانی برای تفریح (پهپادهای متجاوز) نیست و هر کس بخواهد حاکمیت ما را نقض کند، با پاسخ ما رو به رو خواهد شد.
شبکه خبری المسیره سه شنبه شب به نقل از "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارش داد که پدافند هوایی یمن یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده است. واشنگتن نیز سرنگونی پهپاد پیشرفته خود از سوی نیروهای یمنی را تأیید کرد.
پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن ماه مه (اردیبهشت) نیز یک فروند از این نوع پهپاد را در ساحل غربی کشور سرنگون کرد.
به اعتراف مراکز تحقیقاتی آمریکایی، عربستان در طول جنگ یمن، تنها نبوده و در تمام این مدت تسلیحات کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا، سعودی ها را در این تجاوز همراهی کرده است.

براساس گزارش این مراکز، نیروی هوایی عربستان بارها در حملات خود از جنگنده های اف ۱۵ و بالگردهای آپاچی آمریکا و جنگنده تایفون ۲۰۰۰ و جنگنده های تورنادو انگلیس استفاده کرده است.

این گزارش می افزاید، در کنار آمریکا و انگلیس، تانک های AMX-۳۰ فرانسه و ناوهای آلمان نیز به حملات عربستان در جنگ یمن مشارکت داشته اند.

در کنار مشارکت سربازان مزدور، هزاران نیروی نظامی نیروهای کلاه سبز آمریکایی و نیروهای ویژه دریایی چترباز فرانسوی نیز به صورت محرمانه از سوی فرانسه به خدمت گرفته شده‌اند.

تجاوز به یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) به سرکردگی عربستان و با ایجاد یک ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن و دولت وی و با عضویت برخی از کشورهای عربی و غیرعربی آغاز شد.
با وجود آن که برخی از این کشورها از حضور خود در این ائتلاف اعلام بی اطلاعی کردند ولی کشورهایی مانند عربستان، امارات، مغرب، سودان، بحرین، کویت و قطر نقش پر رنگی در این جنگ داشتند.
هرچند برخی از آن در میانه راه و پس از طولانی شدن این تجاوز، آرام خود را کنار کشیدند.

 

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: