۰

هشدار سازمان ملل در مورد احتمال توقف برنامه های کمک رسانی به یمن

سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه اعلام کرد؛ در صورت عدم پرداخت تعهدات مالی کشورهای بین الملل، ۲۲ برنامه کمک رسانی در یمن متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۴۰۵۱
۰۹:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،سازمان ملل وضع یمن، جایی که جنگ چهار ساله موجب کشته شدن ده ها هزار نفر و قرار گرفتن میلیون ها نفر در آستانه قحطی شده است را به عنوان بدترین بحران بشردوستانه در جهان توصیف می کند.

در ماه فوریه سال جاری، جامعه بین الملل وعده کمک مالی ۲.۶ میلیارد دلاری دادند، اما با این وجود «لیز گراند» هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت: کمتر از نصف کمک مالی مورد نیاز پرداخت شده است.

سازمان ملل در این بیانیه تصریح کرد که از ۳۴ برنامه کمک های اصلی فقط سه مورد در سال جاری تأمین شده و ۲۲ برنامه "نجات از زندگی" نیز باید ظرف دو ماه آینده بسته شود.

گراند افزود: ما از بودجه وعده داده شده ناامید هستیم و زمانی که اعتبار مورد نظر تأمین نمی شود، مردم نیز می میرند.

سازمان های بین المللی همچنین در گزارشی اعلام کردند که وبا در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی جان ۷۷۳ نفر در یمن را گرفته است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بهداشت جهانی در این گزارش افزودند؛ ۵۳۶ هزار نفر در یمن به این بیماری مبتلا هستند.

این دو نهاد بین المللی افزودند: کودکان زیر پنج سال یک چهارم مبتلایان به بیماری وبا را شامل می شوند؛ بیماری که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۷۷۳ قربانی گرفته است.

بر اساس این گزارش، یمن کشوری است که همچنان بیشترین شمار مبتلایان به وبا را داراست.

پیش تر نیز سازمان جهانی نجات کودکان، اعلام کرد: شیوع بیماری هم اکنون به دلیل وضع ضعیف بهداشت در یمن افزایش یافته است. همچنین جابجایی‌های اجباری و سوء تغذیه نیز موجب شده، مردم در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیرتر شوند و تنها نیمی از مراکز بهداشتی یمن در زمان حاضر کارآمد هستند و بقیه آن‌ها یا تعطیل شده اند یا عملکرد ضعیفی دارند.

از آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فروردین ۹۴، بخش بزرگی از زیرساخت‌های آب آشامیدنی و بهداشت یمن از بین رفته و در نتیجه، حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی به آب سالم دسترسی ندارند.

همچنین محدودیت دسترسی به سوخت نیز باعث شده؛ عملیات جمع آوری زباله‌ها با مشکلاتی رو به رو شده و در نتیجه آن، بخش‌هایی از یمن به محل گسترش بیماری‌های خطرناکی از جمله وبا تبدیل شود.

 

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: