۰

افزایش بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی در میان حجاج ایرانی

رییس مرکز پزشکی حج گفت: شمار بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی در میان حجاج ایرانی حاضر در عربستان در روزهای اخیر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۹۳۹۸۰
۱۲:۰۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، «محمد تقی حلی ساز» روز سه شنبه افزود: در روزهای اخیر شمار زائرانی که به دلیل بروز مشکلات تنفسی به صورت اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان حجاج ایرانی در مکه منتقل می شوند، رو به افزایش گذاشته است.


وی اظهار داشت: سن بالای زائران و رعایت نکردن اصول بهداشتی از جمله مهمترین دلایل بروز سرماخوردگی و مشکلات تنفسی است. به همه حجاج تاکید می کنیم برای حفظ سلامت از نوشیدن نوشابه و آب سرد بپرهیزند و با توجه به دمای بالای هوا، دمای اتاق‌ها را روی ۲۴ درجه سانتیگراد نگه دارند تا گرم و سرد نشوند.

حلی ساز از همه حجاج ایرانی خواست حتی المقدور برای امور غیرضروری از هتل بیرون نروند، مرتب دست‌ها را بشویند، در خوردن غذا زیاده روی نکنند و از مصرف غذاهای تند و بودار به خصوص کسانی که بیمار هستند، بپرهیزند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت، مجموع آمار متوفیان ایرانی را از زمان استقرار زائران در سرزمین وحی در ۱۷ تیر ماه تا صبح امروز سه شنبه را ۱۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۱۰ نفر مرد و سه نفر زن بودند.

وی گفت: در حال حاضر، هشت بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

حلی ساز، شمار بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان حجاج ایران در مکه مکرمه را هم اکنون ۲۷ نفر و در بیمارستان‌های سعودی ۲۲ نفر اعلام کرد.

وی درباره احتمال اعزام بیماران خطرناک به ایران گفت: در صورت وجود ظرفیت در پروازها و امکان ارائه خدمات مورد نیاز بیماران نظیر دستگاه‌های اکسیژن در هواپیماها و همراهی کادر پزشکی و پرستاری با آنها، انتقال اینگونه بیماران انجام می شود.

رییس مرکز پزشکی حج همچنین گفت: دارو برای درمان بیماران به اندازه کافی در بیمارستان و درمانگاه‌های حجاج ایرانی در شهرهای مکه و مدینه موجود است و هیچ کمبودی از این نظر وجود ندارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: