۰

حدود ۸۰ درصد مردم از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی مطلع نیستند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شهرهای بالای ۵۰هزار نفر اورژانس اجتماعی دایر شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵درصد مردم نسبت به فعالیت اورژانس اجتماعی مطلع هستند و باید این آمار را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۹۳۸۶۴
۱۵:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم تقدیر از کارکنان اورژانس اجتماعی سراسر کشور که صبح امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور خانواده، وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی و برخی از معاونین و مدیران این سازمان در سالن کانون پرورشی شهید مطهری برگزار شد اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی سازمان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد و در حوزه اورژانس اجتماعی با شناسایی و مداخله به موقع در بحران‌های اجتماعی به واقع سازمان به عنوان یک سازمان دوستدار خانواده محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 80، برنامه ششم توسعه؛ در شهرهای بالای 50 هزار نفر باید اورژانس اجتماعی تشکیل شود و هم اکنون 358 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور تشکیل شده است و در واقع شهر بالای 50 هزار نفر نداریم که اورژانس اجتماعی در آنجا فعال نباشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی از سال 78 فعالیت‌ خود را آغاز کرد و در ابتدا شماره تماس هفت شماره‌ای برای این حوزه پیش‌بینی شده بود که در ادامه راه سختی را طی کرد و پس از ثبت شماره 123 اقدام به راه‌اندازی ماشین‌های اورژانس اجتماعی و جذب نیروهای جدید کرد. هم اکنون برنامه راهبردی در اورژانس اجتماعی در حال بازنگری است و به زودی نهایی می‌شود.

وی با اشاره به بازنگری این برنامه خاطرنشان کرد: چند بخش از جمله استانداردسازی و ارتقاء کیفیت خدمات، اثربخشی و بهره‌وری بالای خدمات، افزایش آگاه‌سازی مردم و همچنین استفاده از سیستم‌های جدید از جمله مواردی است که در بازنگری برنامه راهبردی اورژانس اجتماعی مد نظر قرار دارد.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه در حال حاضر 20 الی 25درصد مردم از اورژانس اجتماعی اطلاع دارند، گفت: باید همه بخش‌ها از جمله سازمان بهزیستی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و همچنین رسانه‌های مکتوب، شنیداری، تصویری در امر اطلاع‌رسانی مردم اقدام کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین به موضوع ثبات شغلی در اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و با توجه به فشارهای روحی و روانی که برای نیروهای اورژانس اجتماعی وجود دارد باید امنیت روانی آنها با ثبات شغلی آنها فراهم شود و این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

غیبت شریعتمداری در همایش

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این جلسه از 124 پرسنل اورژانس اجتماعی قدردانی شد که براساس اعلام قبلی قرار بود در این جلسه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور پیدا کند که وی دقایقی پیش از حضور در این جلسه انصراف داد که به گفته برخی از افراد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وی برای حضور در جلسه جهانگیری معاون رئیس جمهور در این همایش شرکت نکرد.

برهمین اساس نیروهای اوژانس اجتماعی نسبت به عدم حضور شریعتمداری در این جلسه گلایه داشتند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: