۰

بازگشت روزانه چهار هزار حاجی ایرانی به کشور

مدیر عملیات حج تمتع 98 اعلام کرد: از فردا (شنبه) روزانه چهار هزار حاجی ایرانی با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به وطن باز می گردند.
کد خبر: ۱۹۳۵۸۱
۱۴:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر عملیات حج تمتع 98 اعلام کرد: از امروز(شنبه) روزانه چهار هزار حاجی ایرانی با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به وطن باز می گردند.

«نصرالله فرهمند» گفت: پروازهای حجاج ایرانی از روز شنبه 26 مرداد ماه به صورت همزمان از دو فرودگاه مدینه و جده آغاز می شود و در مجموع، در هر روز 16 پرواز به مقصد ایستگاههای مختلف پروازی در کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: هر یک از هواپیماهای بوئینگ هما برای انتقال حجاج ظرفیت حمل 250 مسافر را دارد.

مدیر عملیات حج تمتع 98 خاطرنشان کرد: نخستین پروازهای بازگشت حجاج صبح روز جمعه از فرودگاه بین المللی مدینه آغاز شده است و تا نیمه شب امشب نخستین هواپیمای حامل حجاج ایرانی از فرودگاه جده نیز به پرواز درخواهد آمد.

فرهمند گفت: حدود 43 هزار حاجی ایرانی، زائران «مدینه بعد» هستند که پس از انجام مناسک حج تمتع طبق برنامه برای زیارت اماکن متبرکه به شهر پیامبر می روند.

وی افزود: تعداد 8500 زائر مدینه قبل نیز به صورت ترانزیتی از مکه به مدینه منتقل می شوند تا از فرودگاه این شهر به سوی ایران پرواز کنند.

مدیر عملیات حج تمتع 98 خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ تغییری در برنامه های بازگشت حجاج به کشور ایجاد نشده است و پروازها طبق برنامه اعلام شده به کاروانها در موعد مقرر انجام خواهد شد.

بر اساس این برنامه، بازگشت حجاج ایرانی تا 17 شهربور به طول خواهد انجامید.

امسال بیش از 86 هزار و 500 زائر ایرانی مناسک حج تمتع را به جای آوردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: