۰

وعده وزیر کشور به زائران اربعین

وزیر کشور گفت: توافق اولیه برای بازگشایی مرز خسروی داشته ایم. در تفاهم نامه ای که با وزیر کشور عراق تنظیم شده است، به بازگشایی مرز خسروی اشاره کرده ایم و قرار است شنبه که وزیر جدید کشور عراق به ایران می آید در رابطه با بازگشایی این مرز با او صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۹۳۴۵۹
۱۳:۰۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در افتتاحیه دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: همه ما امروز توفیق داریم بعد از بیش از ۱۴ قرن دور هم جمع شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت، یک خدمت جزئی انجام دهیم که اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره‌مند می شوند.

وی افزود: علیرغم مخالفت‌ها، بغض ها، کینه‌ها، جنگ‌ها و دشمنی های مداوم، دین اسلام در مسیر حق خود دل‌های مردم را سیراب می کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان‌ها جای می گیرد.

اهم اظهارات وزیر کشور را بخوانید:

*انسان‌ها به دنبال صلح و زندگی مسالمت آمیز هستند و در عین حال، مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الان با شکست مواجه شدند و در نتیجه مادی گرایی نتوانسته به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسانها را در این راه اغنا بخشد.

*البته دشمنان بشریت هم بیکار ننشسته‌اند؛ یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با داعش و نظائر آن، می خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و در قامت افرادی نا فرمان و قانون ناپذیر نشان دهند. ما البته قاطعانه می گوییم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و دقیقا با اهداف استکبار، شکل می گیرند و ماموریت‌هاشان انجام می شود.

* البته این حقایق برای جهان آشکار است؛ امروز چه کسی در دنیای اسلام و در سایر نقاط دنیا نمی داند که جریان داعش که یک جریان تکفیری است وابسته به چه کسی است؟ چه کسی است که تفاوت و تمایز آموزه‌های الهی و آموزه های شیطانی را تشخیص ندهد؟ در نتیجه هرچه این جلوه نمایی‌های آغشته به تزویر کناره رود، هرچند برای ما و ودنیای اسلام هزینه دارد ولی از آن طرف برای ما این قدرت را دارد که همه مردم در دنیا، سره را از ناسره را تشخیص می دهند و این برکات، همه از آثار اربعین و اعتقادات دینی ما است.

*مساله اربعین، مساله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست، مساله اربعین، یک موضوع انسانی است که به همه انسان های آزادی خواه و انسان هایی که با ذات خود زندگی می کنند، برمیگردد و به همین دلیل هم این مراسم در بین مردم جاری می شود.

*بیش از ۱۰ میلیون انسان در یک موعد محدود در آرامش و امنیت و با اخوت و صفا در یک جا جمع می شوند و به یکدیگر در کمال آرامش کمک می کنند.

* چگونه می شود ایران بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر را با تامین همه امکانات و زیرساخت ها ظرف ۲۰ روز به کشور دوست و همسایه (عراق) اعزام می کند؟این صورت ظاهری مساله است! اما در باطن کار، همه مردم ما تلاش می کنند تا جریان اربعین سامان یابد شود و عملا بیش از ۸۰ درصد کار از طرف مردم انجام می شود.

*{در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مرز خسروی برای اربعین امسال بازگشایی می شود یا خیر}: توافق اولیه برای بازگشایی مرز خسروی داشته ایم. در تفاهم نامه ای که با وزیر کشور عراق تنظیم شده است، به بازگشایی مرز خسروی اشاره کرده ایم و قرار است شنبه که وزیر جدید کشور عراق به ایران می آید در رابطه با بازگشایی این مرز با او صحبت کنیم.تمامی مرزهای ما از لحاظ امنیتی و خدماتی تحت نظر هستند و هیچ مشکلی برای امنیت مرزها نداریم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: