۰

مخالفت حشد شعبی با هرگونه اهانت به ارتش عراق

هیئت حشد شعبی در عراق مخالفت خود را با هرگونه اهانتی به نیروهای عراق به خصوص ارتش قهرمان این کشور اعلام کرد. فرماندهی عملیات مشترک نیز اظهارات اهانت آمیز علیه ارتش عراق را که به یکی از رهبران نزدیک به جنبش النجباء نسبت داده شده، محکوم کرد. این در حالی است که این فرد این اظهارات منتسب را رد کرده است.
کد خبر: ۱۹۳۴۵۸
۱۳:۰۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، هیئت حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد، آنچه یوسف الناصری یکی از شخصیت‌های دینی در برنامه تلویزیونی مطرح کرده موضعی شخصی است و هیچ ارتباطی به حشد شعبی ندارد.

در این بیانیه آمده است: عاجزانه از تمام رسانه‌ها می‌خواهیم همزمان با تلاش‌های برخی رسانه‌ها که از این مواضع به غلط بهره‌برداری می‌کنند و آنها را به حشد شعبی نسبت می‌دهند از هر فردی با عنوان حشد شعبی میزبانی نکرده و به اسم حشد شعبی مصاحبه انجام ندهند. ما در این باره می‌خواهیم با مدیریت حشد شعبی هماهنگی لازم انجام بگیرد.

حشد شعبی ادامه داد: ما فداکاری‌ها و قهرمانی‌های ارتش عراق را ارج می‌نهیم و موضع ما مخالفت با تمام کسانی است که در گذشته به باور حشد شک داشتند و در حال حاضر می‌خواهند به آن خدشه وارد کنند.

هیئت حشد شعبی بر لزوم حمایت از دستاوردهای حاصل شده به لطف فداکاری‌های ارتش و حشد در مبارزه با تروریسم طی سال‌های گذشته تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است، الناصری وابسته به حشد نیست و هیچ پست رسمی در آن ندارد او فقط دبیرکل شورای علما است.

در این راستا فرماندهی عملیات مشترک از زبان عبدالامیر رشید یارالله، معاون فرمانده عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای گفت، از اظهارات عجیب یوسف الناصری که اتهاماتی را علیه ارتش مطرح می‌کند و خواستار انحلال آن می‌شود غافلگیر شدیم.

یارالله افزود: ما در فرماندهی عملیات مشترک این اظهارات عجیب و غریب را محکوم کرده و از مطرح کننده این اظهارات می‌خواهیم عذرخواهی کند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی عملیات مشترک حق قانونی برای اتخاذ تدابیر مناسب در حق هر کسی که به ارتش و نیروهای امنیتی اهانتی بکند دارد را محفوظ می‌داند.

از طرفی عمار حکیم رهبر جریان اپوزیسیون حکمت توییت کرد: ما از جایگاه والای ارتش عراق که نماینده تمام عراقی‌هاست با هر قومیت و مذهب و نژادی که است حمایت می‌کنیم و قهرمانان ما در ارتش و بقیه نیروهای شجاع در سازمان امنیتی کشور در بیرون کردن داعش از خاک عراق نقش مهمی داشتند.

وی افزود: اهانت به این ارتش شجاع و بی‌اهمیت نشان دادن فداکاری‌های آن اهانت به کل عراق است.

این موضع‌گیری‌ها واکنشی به گزارش‌های منتشر شده درباره این ادعا هستند که الناصری در یک برنامه تلویزیونی خواستار انحلال ارتش عراق و اعلام حشد شعبی به جای آن شده است.

این در حالی است که یوسف الناصری، دبیرکل شورای علما و هماهنگ کننده کل تجمع عربی و اسلامی به سومریه نیوز گفت: ویدیوی نسبت داده شده به من درباره ارتش ساختگی و جعلی است که بریده شده است. وی اشاره می‌کند که او همچنان خواهان ایجاد نیروهای امنیتی قوی است.

ناصری اظهار کرد، ارتش‌های سفارت آمریکا که در حال حاضر به طرفداری از ارتش علیه این ویدیوی بریده شده از کل فیلم مصاحبه برخاسته‌اند آن را به شیوه‌های تاسف بار از مصاحبه من با یکی از کانال‌های ماهواره‌ای تنظیم کرده‌اند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آنها همان کسانی هستند که قبلا توصیفات ناشایستی از ارتش می‌کردند.

وی افزود: زمانی که از خائن در ارتش صحبت می‌کنم محمود الفلاحی منظورم است که مختصات جغرافیایی مربوط به مواضع حشد شعبی را به مستکبر آمریکایی (مزدوران سیا) تقدیم کرد. من از پاکسازی ارتش از چنین عناصر فاسدی صحبت می‌کنم که باعث شکست‌هایی در موصل شدند آنها مزدورانی هستند که به دنبال جعل اخبار هستند تا اوامر رهبران خود که در سفارت آمریکا نشسته‌اند را اجرا کنند.

الناصری اضافه کرد: صحبت ما تنها دفاع از ارتش قهرمان عراق و تاکیدی بر این بود که این عناصر فاسد به جایگاه نظامی نیروهای ما خدشه وارد نکنند. ارتش عراق در باور ما در تجمع شورای علما و تجمع عربی و اسلامی در راستای حمایت از راهکار مقاومت و کشور ضروری است.

او خطاب به منتقدانش گفت: به شما می‌گویم که این هجمه و بد جلوه دادن‌های واقعیت ما را از مسیرمان بازنمی‌دارد. ما خواهان سیستم‌ امنیتی قوی هستیم که مزدوران و فاسدان در آن نباشند و نقش بیشتر به حشد شعبی داده شود که شایستگی و لیاقت خود را اثبات کرده است.
یوسف الناصری

وی خاطرنشان کرد: من وابسته به هیچ حزب یا حشد شعبی نیستم اما همواره مدافع آنها،‌ ارتش و نیروهای‌مان بوده‌ام. من از سرعت انتشار بیانیه‌های آنها تعجب می‌کنم، شاید بهتر بود به جای انتشار بیانیه‌های عجولانه به بررسی خبر می‌پرداختند تا حقیقت برایشان روشن می‌شد.

این شخصیت دینی گفته می‌شود که نزدیک به جنبش النجباء است. در ویدیوی منسوب به الناصری در روز سه‌شنبه، او خواستار انحلال ارتش شده و ارتش عراق را ارتشی مزدور و غیراصیل خوانده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: