۰

معتادان بیشتر شدند

دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور گفت: گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۹۳۴۰۸
۱۰:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، سردار مومنی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر آذربایجان غربی با اشاره به آمار سازمان ملل درسال ۲۰۱۹ درخصوص افزایش مصرف، تمایل و تبلیغ موادمخدر در دنیا تصریح کرد: طبق آمار سازمان ملل در سال گذشته میزان تولید مواد مخدر به ۶هزار و ۵۰۰تن افزایش یافته که نشان از افزایش تقاضا در دنیا برای مصرف مواد مخدر است.

وی فضای مجازی ومافیای رسانه‌ای را باعث افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر درکشور دانست و خاطرنشان کرد: در ایران هرساله ۳هزارنفر براثر مصرف موادمخدر در کشور جان خود را از دست می دهند.

دبیر کل ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور با اشاره به اینکه مواد مخدر به تنهایی منبع و منشاء بسیاری از آسیب‌هاست یادآورشد: ۷درصد از زندانیان کشور مرتبط با موادمخدر هستند که نیازاست دراین مورد تمهیداتی اندیشیده شود.

سردار مومنی بااشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت مردم برای مبارزه بامواد مخدر استفاده نشده است اظهار کرد: مقابله، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و اجرای طرح یاری گران ومردمی کردن موضوع مبارزه بامواد مخدر اولویت اصلی ستاد مبارزه بامواد مخدر کشور است.

وی بااشاره به اینکه آذربایجان غربی از فرهنگ پذیری و آموزش پذیری بالایی برخوردار است ادامه داد: ایجاد مکان و مرکز جامع ترک اعتیاد در ۳نقطه از استان برای متمرکز کردن فعالیت های مراکز ترک اعتیاد دراستان احساس می شود.

 

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: