۰

اظهارات سفرای کانادا، آمریکا و فرانسه درباره صلح افغانستان

سفرای کانادا، آمریکا و فرانسه و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه صلح افغانستان اقدامی ممکن و شدنی است، بر انجام انتخابات در کنار این موضوع و تعهد به عنوان همکار این کشور در ثبات و پیشرفت صلح پس از مدت‌ها تأکید کردند.
کد خبر: ۱۹۳۲۰۱
۱۳:۴۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، دیوید مارتین‌ون، سفیر فرانسه در کابل درباره صلح افغانستان اظهار کرد: ما باور داریم که صلح ممکن است، ولی این موضوع باید بر مبنای قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان باشد.

وی بر انجام صلح در افغانستان براساس قانون اساسی افغانستان تأکید کرد و افزود: ایجاد صلح در افغانستان ممکن است و مردم افغانستان باید برای صلح آماده باشند.

این دیپلمات فرانسوی به دولت و مردم افغانستان پیشنهاد داد: برای صلح آماده باشید و همزمان با آن برای انتخابات نیز آماده شوید. در پیکارهای انتخاباتی هر آنچه را از نامزدهای انتخابات می‌خواهید بیان کنید تا در روز انتخابات پشیمان نباشید.

همچنین تدامیچی یاماموتو،‌ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت عید قربان به مردم افغانستان، از کمک این سازمان برای ایجاد صلح افغانستان اطمینان داد.

وی ادامه داد: امیدوارم تا روحیه همبستگی که در ماهیت عید قربان نهفته است، در آینده نیز ادامه یابد و سبب موفقیت در روند صلح شود. سازمان ملل متحد در تلاش‌ افغانستان برای دستیابی به ثبات، رفاه و صلح پایدار به عنوان یک همکار و پشتیبان متعهد باقی خواهد ماند.

جان بس، سفیر آمریکا در کابل نیز گفت: وقوع صلح در افغانستان اکنون میسر است. پس از سال‌ها جنگ در افغانستان ما اکنون شاهد پیشرفت واقعی در راستای دستیابی به توافق جامع که صلح را برای این کشور به ارمغان بیاورد، هستیم.

دیوید میت کف، سفیر کانادا در افغانستان نیز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان، برای مردم افغانستان آرامش و صلح آرزو کرد و افزود: به نمایند‌گی از همه کانادایی‌ها و همکارانم در سفارت کانادا، خوشی و آرامش را برای مردم افغانستان آرزو می‌کنم.

دور هشتم مذاکرات نمایند‌گان آمریکا و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر ۸ روز پیش آغاز شد. به گفته برخی از منابع نزدیک به طالبان، انتظار می‌رود که پس از عید قربان توافق میان دو طرف نهایی و امضا شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: