۰

امام جمعه خوی با آیت الله فیاض دیدار کرد

مدیران، علماء و امام جمعه شهرستان خوی در جریان سفر خود به نجف با آیت الله فیاض دیدار کردند.
کد خبر: ۱۹۳۱۴۰
۰۹:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام سید رضی شکوری، مدیران حوزه علمیه خوی و برخی از علماء شهرستان خوی در جریان سفر خود به نجف اشرف شامگاه دوشنبه با آیت الله اسحاق فیاض از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله اسحاق فیاض شخصیت و خدمات آیت الله خویی را در طول تاریخ حوزه‌های علمیه بی‌نظیر دانسته و افزودند: آیت الله خویی نه تنها در فقه و فقاهت بلکه در فضایل اخلاقی نیز شخصیت کم‌نظیری بودند.

ایشان ادامه دادند: آیت الله خویی در طول حیاتشان دشمنان و بدخواهان زیادی داشتند اما بنده در طول چهل سال معاشرت با ایشان حتی یک مورد بدگویی و غیبت نسبت به این افراد از ایشان ندیدم و نشنیدم.

این مرجع تقلید با تحسین فعالیت‌های حوزه خصوصا آموزش زبانهای خارجی به طلاب، این مساله را یک امر ضروری قلمداد کردند.

درادامه این دیدار حجت الاسلام سید رضی شکوری تولیت حوزه علمیه خوی توضیحاتی درباره فعالیت‌های علمی و تربیتی حوزه علمیه خوی و برنامه‌های اردوی مکالمه عربی طلاب خوی ارائه داد.

در پایان این دیدار حجت الاسلام مرقاتی از علمای شهرستان خوی از رونمایی مستند آیت الله خویی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مستند 90 دقیقه‌ای با همکاری اندیشمندان و متفکران تهیه شده و به بررسی خدمات و ابعاد شخصیتی این مرجع عالیقدر می‌پردازد.

وی ادامه داد: هم اکنون این مستند مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند و قرار است در شهر خوی اکران شود و در نجف اشرف هم با زیر نویس عربی اکران ویژه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برای اتمام مکالمه عربی در نجف اشرف به سر می‌برند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: