۰
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه؛

گلوله باران مناطق مسکونی در استانهای حلب، ادلب و لاذقیه سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شبه نظامیان دست کم ۳۰ بار مناطق مسکونی در استانهای حلب، ادلب و لاذقیه سوریه را گلوله باران کردند.
کد خبر: ۱۹۳۱۲۹
۱۰:۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

گلوله باران مناطق مسکونی در استانهای حلب، ادلب و لاذقیه سوریه

به گزارش «شیعه نیوز»، فرمانده «مرکز روسی برای آشتی سوریه» روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای شبه نظامی ظرف ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۰ بار مناطق مسکونی در استانهای حلب، ادلب و لاذقیه سوریه را زیر آتش گرفتند.

مرکز روسی برای آشتی سوریه پیش از این اعلام کرده بود که گروههای تروریستی به تقویت حضور خود در جنوب منطقه تشنج زدایی ادلب در سوریه ادامه می دهند و به تازگی نیز حدود ۴۷۰ شبه نظامی و سخت افزارهای نظامی را به این منطقه اعزام کرده اند.

پیش از انتشار این گزارش از سوی مرکز روسی برای آشتی سوریه، مقامات دمشق با اشاره به عدم پایبندی تروریستها به توافق آتش بس- منعقده در روز یکم آگوست- و انجام حملات متعدد به غیرنظامیان در مناطق مجاور اعلام کردند که ارتش سوریه عملیاتهای نظامی خود در استانهای ادلب و حماء را از سرمی گیرد.

گفتنی است که در سپتامبر ۲۰۱۸، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی بر سر تشکیل یک منطقه غیرنظامی شده در ادلب در امتداد خط برخورد میان معارضان مسلح سوری و نیروهای دولتی توافق کردند. خروج تسلیحات نظامی سنگین و مورد استفاده نیروهای شبه نظامی نیز بخشی از این توافق بود.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: