۰

عید قربان فصل تقرب به معبود با ذبح نفس اماره

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ و مهم مسلمانان است که در آن انسان با قربانی کردن نفس اماره خود سعی دارد خود را به درگاه خداوند متعال نزدیک‌تر کند.
کد خبر: ۱۹۳۰۹۷
۰۷:۳۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،عید قربان یکی از اعیاد بزرگ و مهم مسلمانان است که در آن انسان با قربانی کردن نفس اماره خود سعی دارد خود را به درگاه خداوند متعال نزدیک‌تر کند.
عطا و فضل و کرم و بخشش خداوند در روز عید سعید قربان همراه با رافت وعطوفت و مهربانی پروردگار متعال بر دل بندگان مخلص و مومن جاری می‌شود پس با این وجود باید در این روز با عبادت و راز و نیاز و نزدیکی هر چه بیشتر خود به درگاه خداوند متعال گناهی را که مانند زنگار بر صفحه دل نشسته را بشوییم و خود را برای کسب فیوضات بیشتر در راه بندگی و ذبح نفس اماره با تیغ تقوا آماده کنیم.

به طور کلّی، در تمامی اعیاد اسلامی، هدف آن است که با بندگی و عبادت در پیشگاه حضرت سبحان، سعادت واقعی خود را به دست آوریم و مولای متقیان علی(علیه السلام) در این باره فرموده اند هر روزی که انسان در آن گناه و معصیت نکند، آن روز عید است.

امروز و همزمان با برپایی نماز عید سعید قربان خبرنگار فارس به سراغ حاضرین در نماز این عید مبارک رفته تا از حال و هوای معنوی شرکت کنندگان در نماز مطلع شود.

عید قربان عید ایثار و فداکاری و گذشت از عزیزان است

زینب محمدی جوانی 25 ساله که در گوشه ای از مصلی امام خمینی(ره) مشغول راز و نیاز با معبود است نظرم را به خودش جلب می‌کند به کنارش رفته و می نشینم و سوالاتم را می‌پرسم محمدی می‌گوید: یکی از اعیادی زمینه تقرب هر چه بیشتر انسان به معبود خود را فراهم می‌کند، عید سعید قربان است چرا که انسان با ذبح نفس سرکش خود سعی می‌کند خود را هر چه بیشتر به پروردگار نزدیک کند.

وی افزود: در واقع عید قربان علاوه بر ذبح و قربانی کردن، عید ایثار و فداکاری و گذشت از اسماعیل‌ها است تا انسان بتواند به فهم و درک کلی از سختی راه رسیدن به بندگی خالصانه خداوند و رهایی از وسایس شیطانی برسد.

عید قربان عید رهایی از اسارت نفس و رسیدن به قله‌های ناب بندگی است

بعد از مصاحبت کوتاهی که با زینب داشتم به حیاط مصلی جهت پیدا کردن فردی که بتوانم با او در خصوص عید قربان مصاحبه کنم می‌روم که مردی 40 ساله نظرم را جذب می‌کند به کنارش رفته و با او سر صحبت را باز می‌کنم در ابتدا تمایلی برای مصاحبه از خود نشان نمی‌دهد اما کمی که می‌گذرد صدایم می‌کند دخترم سوال‌های خود را بپرس از او شروع به پرسیدن می‌کنم مردی که اسمش علی عظیم زاده است با سعه صدر به سوالاتم جواب می‌دهد و می‌گوید: در روز عید قربان انسان از هر چه تعلقات مادی که در جهان وجود دارد فارغ شده و قصد دارد نفس خود را از اسارت آزاد کرده و به قله های ناب بندگی دست یابد در واقع انسان در این عید مبارک به دنبال دلبستگی‌های حقیقی و معنوی است تا سبکبال شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: