۰

استفاده ابزاری عربستان از حج این بار برای نیروهای وابسته به ژنرال حفتر در لیبی

عربستان در ادامه استفاده سیاسی از حج، برای خانواده‌های نیروهای ژنرال حفتر، هزار و ۷۵۰ روادید حج صادر کرده است.
کد خبر: ۱۹۳۰۲۷
۱۰:۴۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر چهارم آوریل (15 فروردین ماه ) گذشته به بهانه سرکوب گروه های تروریستی به طرابلس حمله کردند . این نبرد پنج ماه است که ادامه دارد و طی آن صدها نفر کشته و زخمی و هزاران نفر از شهروندان لیبیایی آواره شده اند.

مهند یونس وزیر موسوم به امور خانواده شهداء مجروحان و مفقودان دولت مورد حمایت حفتر گفت: عربستان سعودی برای روحیه دادن به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به خانواده کشته شدگان این نیرو در جنگ طرابلس روادید حج 2019 صادر کرده است.

سرهنگ «احمد المسماری» سخنگوی رسمی نیروهای وابسته به ژنرال حفتر به خبرنگار روزنامه العربی الجدید گفت: بر اساس هماهنگی هایی که با مقامات ریاض در ماه رمضان گذشته به عمل آمد، یک هزار و 750 روادید برای شرکت نیروهای ما در حج امسال صادر شد که تمام آن به خانواده های کشته شدگان عملیات کرامت ( طرابلس ) اختصاص یافت.

یحیی بن حلیم رئیس سازمان حج اوقاف و امور اسلامی دولت وفاق ملی نیز با بیان اینکه سهمیه حجاج لیبیایی امسال 7 هزار و 800 نفر است، اظهار داشت: ریاض این تعداد سهمیه ( 1750 نفر) اعزام حجاج را به ژنرال حفتر اختصاص داد، در حالی که او به یک دولت رسمی و مورد تائید سازمان ملل حمله و تمام قوانین بین المللی را نقض کرده است و اصلا قابل تصور نیست که دولتی با چنین نیروی متجاوزی برای سرنگونی یک دولت قانونی همکاری کند.

مهند یونس هم گفت: با وجود اینکه مقامات ریاض دولت وفاق ملی لیبی را به رسمیت می شناسد، اما برهیچ کس پوشیده نیست که عربستان از یک جنایتکار جنگی به نام حفتر حمایت می کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: