۰

کاروانی که 72 روز برای رسیدن به کربلا پیاده ‌روی می‌کند

مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(علیه السلام) گفت: طولانی‌ترین کاروان پیاده مشهد به‌کربلا عازم سفر کربلا می‌شود و مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را ظرف مدت ۷۲ تا ۷۳ روز پیاده‌روی می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۲۹۴۵
۱۵:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، علی حقیرپور مدیر کاروان پیاده انصارالحسین (علیه السلام) از راه اندازی طولانی ترین پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: مراسم بدرقه طولانی‌ترین کاروان پیاده مشهد به‌کربلا روز گذشته برگزار شد، این کاروان مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را ظرف مدت ۷۲ تا ۷۳ روز پیاده‌روی می‌کنند.

مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(علیه السلام) با بیان اینکه حرکت این کاروان از مجتمع بقیه‌الله واقع در شهرک شهید رجایی حرکتی نمادین بود، اظهار کرد: زائران این کاروان از استان‌های مختلفی همچون تهران، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی هستند که با اذن حضرت رضا(علیه السلام) راهی کربلا شده و سپس به‌مشهد باز می‌گردند.

وی افزود: حرکت اصلی این کاروان همزمان با حرکت کاروان ابی‌عبدالله(علیه السلام) از مکه به طرف کربلا است، اعضای این کاروان تاکنون ۹۵ نفر ثبت شده اند که احتمال می‌دهیم اعضای این کاروان به ۱۰۰ نفر برسد.

مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(علیه السلام) با اشاره به اینکه این کاروان برای نوزدهمین سال متوالی از مشهد راهی کربلا می‌شود، خاطرنشان کرد: کاروان انصارالحسین در طول مسیر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در ایران و ۶ استان در عراق عبور می‌کنند و اربعین در کربلا حضور دارند.

وی یادآور شد: کوچک‌ترین فرد این کاروان ۱۳ ساله و بزرگ‌ترین آن‌ها ۷۵ ساله است. زائران کاروان انصارالحسین هشت روز در کربلا به‌زیارت مشغول می‌شوند و سپس به‌وسیله اتوبوس وارد خوزستان می‌شوند و با قطار به‌مشهد باز می‌گردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: