۰

افزایش بی‌سابقه حملات به مساجد در آلمان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ماه گذشته میلادی در آلمان، میزان حملات به مساجد از سوی گروه‌های اسلام‌ستیز افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۱۹۲۹۴۰
۱۵:۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»،ماه گذشته میلادی برخی مساجد آلمان با تهدید به بمبگذاری روبرو شدند و طی هر دو روز یک حمله به مساجد این کشور ثبت شد.

بیشترین تهدیدها از جانب گروه‌های نئونازی است که مساجد آلمان را به حمله با بمب تهدید می‌کنند. ماه گذشته میلادی ۱۵ مورد حمله به مساجد به ثبت رسید و مساجد شورای مرکزی مسلمانان آلمان (ZMD) نیز ۲۰ بار با تهدید روبرو شدند.

«ایمن مزیق» رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان می‌گوید: این آمار تنها موارد گزارش شده به پلیس را نشان می‌دهد و از تعداد واقعی تهدید و حمله به مساجد اطلاعی در دست نیست.

منابع امنیتی اخیرا گزارش‌هایی را از بمب‌گذاری در مساجد شهرهای آیزرلوهن، کلن، مونیخ، مانهایم، دویسبورگ، ماینز و فیلینگن شونینگن دریافت کردند. اما پس از تخلیه این مساجد و جستجوی پلیس اثری از بمب پیدا نشد.

در ماه‌های گذشته گروهی از اسلام‌ستیزان به تعدادی از مساجد حمله‌ور شده و بر روی دیوارهای آن شعارهای نژادپرستانه نوشتند.

در پی افزایش این تهدیدها و حملات، اکنون جامعه مسلمانان آلمان از دولت این کشور می‌خواهد که برای مبارزه با اسلام‌هراسی در این کشور واحد ویژه‌ای را تأسیس کند. ایمن مزیق می‌گوید: انتصاب یک کمیسیونر مخصوص رسیدگی به موارد اسلام‌هراسی می‌تواند اقدام مهمی باشد.

از جمعیت ۸۱ میلیونی آلمان، ۴,۷ میلیون نفر مسلمان هستند که پس از مسلمانان فرانسه بزرگترین اقلیت مسلمان اروپا به شمار می‌روند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: