۰

آمریکا مدعی اختلال در کشتیرانی خلیج فارس از سوی ایران شد

آمریکا بار دیگر در ادامه ادعاهای ضدایرانی خود، مدعی اختلال در روند کشتی رانی از سوی ایران شد.
کد خبر: ۱۹۲۸۳۴
۱۲:۱۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، آمریکا بار دیگر در ادامه ادعاهای ضدایرانی خود، مدعی اختلال در روند کشتی رانی از سوی ایران شد.

دو اداره دولتی آمریکا با انتشار بیانیه‌های جداگانه به کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز و خلیج فارس نسبت به بروز اختلال در سامانه‌های ناوبری و ارتباطی هشدار دادند.

در همین ارتباط اداره دریانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا و مقر فرماندهی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام در بیانیه‌های جداگانه‌ای مدعی اختلال در سامانه‌های راداری کشتی‌های عبوری در منطقه طی چند هفته اخیر شدند.

از سوی دیگر یک مقام نظامی بلندپایه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران مدعی شده که منشا اختلالات فعلی در سامانه‌های ناوبری خلیج فارس متاثر از ایران است و نسبت به ادامه این اختلالات هشدار داده است.

انتشار دو بیانیه مذکور از موسسات دولتی آمریکا و همچنین ادعاهای مقام نظامی این کشور علیه ایران در شرایطی مطرح شده که ائتلاف مورد نظر کاخ سفید پس از جنجال‌های فراوان هنوز نتوانسته در منطقه شکل بگیرد و آلمان و ژاپن نیز با وجود درخواست واشنگتن اما از حضور در ائتلاف موردنظر آمریکا سرباز زده‌اند.

به نظر می‌رسد طرح این ادعاها علیه متاثر از شکست آمریکا در ائتلاف سازی منطقه‌ای است و واشنگتن در نظر دارد تا برای طرح چنین اتهاماتی سیاست‌های ایران هراسی خود را تقویت کند، هرچند این سیاست‌ها تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: